پس از ۱۸ سال زندان یک زندانی سیاسی کرد به مرخصی آمد

پنجشنبه, 2ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

vali darrudi

والی درودی، زندانی کرد بعد از تحمل ۱۸ سال زندان با موافقت دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات کرمانشاه روز ۲۵ دی ماه به مرخصی آمده است. این زندانی محکوم به دلیل ارتباط با یکی از احزاب کرد محکوم به حبس ابد است.

به گزارش هرانا، یک فعال حقوق بشر به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت: والی درودی در طول ۱۸ سال حبس خود بار‌ها درخواست مرخصی داده بود با این حال اداره اطلاعات کرمانشاه با این درخواست‌ها مخالفت کرده است. او نهایتا پس از ۱۸ سال با موافقت اداره اطلاعات کرمانشاه و با تودیع وثیقه برای ۸ روز به مرخصی آمد.

به گفته این منبع، والی درودی، زندانی عقیدتی کرد در تاریخ ۱۲ خرداد ماه سال ۱۳۷۵ در یکی از روستاهای توابع شهرستان کامیاران به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردی توسط ماموران سپاه پاسداران دستگیر شد. او در حین دستگیری از سوی ماموران زخمی شده بود. والی درودی در روز ۶ آذر ماه‌‌ همان سال در دادگاه انقلاب شهر کرمانشاه به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردی به حبس ابد محکوم و به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد.

این فعال حقوق بشر همچنین گفت که این زندانی، پس از ده سال حبس در زندان دیزل آباد کرمانشاه به زندان مرکزی یزد تبعید شد: «پیش از این در اوایل دهه هفتاد دستگیر شده و به اتهام همکاری با احزاب کرد سه سال را در زندان سنندج به سر برده است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.