۹ خواسته مکتوب معلمان مریوان در پایان تحصن دو روزه

شنبه, 4ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

moaleman

معلمان شهرستان مریوان شرق کردستان در روزهای «سه‌شنبه ۳۰ دی و چهارشنبه ۱ بهمن» مقابل مرکز اداره آموزش و پرورش به تجمع اعتراضی دست زده و خواسته‌های خود را طی قرائت بیانیه‌ای مکتوب اعلام کردند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، هزاران معلم در شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، شهر قدس، کرج، شهریار، شیراز، شاهرود، سقز، بانه و مریوان طی روزهای سه شنبه ۳۰ دی و چهارشنبه ۱ بهمن، در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند. آنها برابری کامل حقوق کارکنان زن و مرد؛ آزادی فعالین صنفی دربند ، و لغو احکام محکومیت قضایی معلمان، را به عنوان بخشی از خواسته های خود اعلام کردند.

معلمان متحصن به وضع معیشتی خود، بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش و خدمات ضعیف بیمه طلایی معترض‌اند.

در همین رابطه، یک فعال حقوق صنفی معلمان که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: معلمان از شائبه افزایش نزدیک به ۱۴ درصدی حقوقشان در سال ۹۴ نگران‌اند و به همین دلیل بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند.

او در عین حال گفت: در حالی که بودجه برخی نهادهای خاص در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است معلوم نیست دولت برای افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش چه توجیهی دارد.

در همین خصوص و در شرق کردستان، به ویژه مریوان، معلمان با تجمع مقابل مرکز آموزش و پرورش با صدور بیانیه‌ای خواهان احقاق حقوق خود شدند.

معلمان معترض در تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان، طی بیانیه‌ای اعلام کردند:

تجمع امروز ما بنا به جهت وضعیت منزلت و معیشت نامطلوب جامعه فرهنگیست که در سالیان اخیر هرگز روند روبه رشدی نداشته و متأسفانه تاکنون وعده‌های مکرر دولت‌ها جهت تغییر این وضعیت جنبه عملی نیافته است. خواست‌های جامعه فرهنگی به بهانه‌هایی چون مصرفی بودن آن نادیده گرفته می‌شود و چنین است که شأن و منزلت معلم مورد بی‌مهری قرار گرفته است. وزیر فعلی آموزش و پرورش همچون غالب وزرای پیشین برنامه‌ای جدی و عملی برای حل مشکلات صنف معلمین نداشته و همچنان در نظر دارد که با وعده‌های عملی نشده از حرکت اعتراضی معلمین، جلوگیری نماید. ما معلمین مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان مریوان خواسته‌های برحق صنفی خود را به شرح زیر اعلام می‌‌نماییم:

«۱ـ آزادی فعالین صنفی دربند و همچنین لغو احکام محکومیت‌های قضایی و همچنین احکام مربوط به هیأت‌های تخلفات اداری فعالین صنفی.

۲ـ اجرای بند ۵ قانون خدمات کشوری

۳ـ تأسیس بانک فرهنگیان

۴ـ تشکیل بیمه مستقل فرهنگیان

۵ـ رفع تفاوت شغلی فرهنگیان با کارکنان سایر وزارتخانه‌ها

۶ـ برابری حقوق کامل کارکنان زن و مرد

۷ـ ارایه هرچه سریع‌تر طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس

۸ ـ اجرای بند ـ ایجاد فضای مناسب جهت امنیت حقوقی معلمین

۹- پرداخت حق نوار مرزی در شهرهای مرزی کشور و بصورت خاص، مریوان» .

معلمان شهرستان مریوان خواهان پذیرش خواسته‌هایشان از دولت روحانی هستند و کماکان خواسته‌های اساسی آن‌ها پذیرفته نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.