بازگشت بهزادیان‌نژاد و میردامادی به زندان اوین

دوشنبه, 13ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

bahzadian nejad va mirdamadi

قربان بهزادیان‌نژاد و سراج الدین میردامادی، دو زندانی سیاسی که در مرخصی از زندان به سر می‌بردند روز گذشته با عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ ۱۲ بهمن ماه، قربان بهزادیان‌نژاد و سراج الدین میردامادی دو زندانی سیاسی زندان اوین که در مرخصی از زندان به سر می‌بردند با عدم تمدید مرخصی به بند ۳۵۰ این زندان بازگشتند.

لازم به یادآوری است قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت و پس از تحمل چند ماه انفرادی به ۵ سال حبس محکوم شده است.

همچنین سراج الدین میردامادی روزنامه نگاری است که پس از بازگشت به ایران در مرداد ۹۲ تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. میردامادی با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام‌های «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ترتیب به یک و پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از اعتراض به این رای، پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران ارجاع شد و این مرجع ۳ سال از مجازات میردامادی در رابطه با اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» را کاهش داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.