آرش مقدم اصلانپور و فرشید فتحی در انتظار دادگاه تجدیدنظر

دوشنبه, 13ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

arash moghaddam aslan pour va farshid fathi

آرش مقدم اصلانپور و فرشید فتحی که در پی وقایع ۲۸ فروردین ماه سال جاری (پنج‌شنبه سیاه) هرکدام به یک سال زندان محکوم شده‌اند در انتظار رسیدگی مجدد در دادگاه تجدیدنظر هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز دوشنبه ۸ دی ماه آرش مقدم اصلانپور و فرشید فتحی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی هرکدام به یک سال زندان محکوم شدند.

اتهام این دو زندانی عقیدتی که هم اکنون در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری میشوند؛ نگهداری مشروبات الکلی عنوان شده بود که مورد رد هردو نفر نیز قرار گرفته بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «آرش مقدم اصلانپور زرتشتی است و فرشید فتحی نیز کشیش مسیحی است. پس از بازرسی‌های بند ۳۵۰ ماموران مدعی شدند مقداری مشروبات الکلی از داخل بند پیدا شده و چون این دوتن اقلیت مذهبی و غیر مسلمان هستند این مشروبات را به ایشان نسبت دادند در صورتی که هردو نفر داشتن مشروب در داخل زندان را بشدت تکذیب کرده‌اند.»

این منبع همچنین گفت: «این پرونده سازی کاملا سیاسی بود؛ چرا که اگر واقعا قرار بود به مسئله مشروبات الکلی رسیدگی شود این کار در صلاحیت دادگاه عمومی است و نه دادگاه انقلاب و آن هم شعبه ۱۵ که به دادن احکام آنچنانی شهره است.»

وی همچنین عنوان کرد: «در اتاقی که ۳۰ زندانی سیاسی زندگی می‌کردند و توسط سربازان مورد بازرسی قرار گرفته، به فرض اینکه مشروبی هم کشف شده باشد چگونه می‌شود مالکیت آن را به این دو زندانی عقیدتی نسبت داد؟»

پرونده فرشید فتحی و آرش مقدم اصلانپور هم اکنون به دادگاه تجدیدنظر رفته و در انتظار تعیین شعبه و رسیدگی مجدد بسر می‌برد.

آرش مقدم اصلانپور پیش‌تر به اتهام توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود که یک سال و ۴ ماه آن به مناسبت عید فطر مورد عفو قرار گرفته بود.

فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندان‌ها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.

زمانی که فرشید به زندان رجائی شهر منتقل شد، پرونده موضوع کشف مشروب الکلی که ماموران ادعا کردند در بند ۳۵۰ اوین آن را یافتند باز شد.

وی چهار سال قبل در روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ در آستانه سال نو میلادی در پی بازداشتهای گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ‌‌نهایت به ۶ سال زندان محکوم شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز بازداشت شدند.

farhsid fathi

farshd fathi


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.