آیا سپاه پاسداران عامل تکذیب«هراس آلود» اولتیماتوم حسن روحانی برای رفع حصر بوده است؟

دوشنبه, 13ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

شب گذشته در پی انتشار «بخشی از مشروح مذاکرات» و تصمیم‌های اخذ شده درجلسه اخیر شورای‌عالی امنیت ملی و اولتیماتوم رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، برای تصمیم گیری سریع درباره «رفع حصر از رهبران جنبش سبز» تا روز۲۲ بهمن ۱۳۹۳، «کیوان خسروی» سخن‌گوی شورای‌عالی امنیت ملی در «واکنشی هراس آلود» خبر سحام را تکذیب و مدعی شد: «انتشار اخبار مجعول و بی اساس از این دست صرفا با هدف ایجاد التهاب و اختلاف درفضای سیاسی جامعه و انحراف افکارعمومی نسبت به اولویت‌های اصلی کشور انجام می‌شود.»

وی هم‌چنین اظهار کرد: «تنها مرجع منتشرکننده مصوبات و تصمیمات شورای‌عالی امنیت ملی دبیرخانه شورا است که براساس ضرورت دراین خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.»

به گزارش سحام، حصر غیرقانونی و غیرشرعی رهبران جنبش سبز درحالی وارد پنجمین سالگرد خود می‌شود که نهادهای قانونی نظام جمهوری اسلامی، هر یک به نوعی از پذیرفتن مسئولیت این اقدام غیرقانونی شانه خالی می‌کنند و گناه این تصمیم غیرشرعی را به گردن یک‌دیگر می اندازند.

۱۸ ماه پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و وعده انتخاباتی رئیس جمهور برای رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی از زندان‌ها و جشن و پایکوبی چند روزه خیابانی مردم، چندی‌است تریبون‌های اقتدارگرا مسئولیت این حصر را به گردن شورای‌عالی امنیت ملی انداخته اند و حسن روحانی نیز بنا به مسئولیت خود در ریاست شورای عالی امنیت ملی «اولتیماتوم رفع حصر» را داده است.

از دیگرسو روزنامه جوان، ارگان سپاه پاسداران در مطلبی با عنوان: «این خبر را تکذیب کنید» به انتشار خبر سحام پرداخته و خواستار تکذیب هرچه سریع‌تر این خبر توسط شورای‌عالی امنیت ملی شده است.

شواهد امر و اخبار اخذ شده دیگر از نهادهای تصمیم‌گیر پس از انتشار این خبر گویای این است که انتشار «بخشی از» شرح مذاکرات محرمانه شورای‌عالی امنیت ملی و ایستادگی و شجاعت رئیس جمهور محترم و اولتیماتوم وی برای تعیین تکلیف حصر غیرقانونی و غیرشرعی رهبران جنبش سبز، موجب عصبانیت و دستپاچگی این ارگان وابسته به نهاد اطلاعاتی- امنیتی سپاه پاسداران شده است.

این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشته است: این سؤال جدی مطرح است که با توجه به این‌که دستور جلسات و محتوای جلسات شورای‌عالی امنیت ملی طبقه‌بندی سری و خیلی سری دارد، این خبر چگونه به فضای رسانه‌ای راه پیدا کرده است؟

موضع گیری روزنامه جوان و طرح این سوال، تلویحا صحت خبر سحام را مشخص می‌کند؛ چه این‌که سحام در راستای وظیفه اطلاع رسانی و روشنگری خویش، به مانند گذشته به «منابع خبری قوی وآگاه» دسترسی دارد که این منابع، اخبار متعدد را – گاها با اسناد معتبر- به این وب‌سایت ارسال می‌کنند و سحام نیز بنا به اقتضای زمان، این اخبار را منتشر کرده و می‌کند.

وب‌سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از کاندیداهای انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، نیز به بررسی تیتر روزنامه جوان پرداخته و در مطلبی با عنوان «خبری در‌باره «رفع حصر» که روزنامه جوان اصرار دارد تکذیب شود» نوشته است که: «روزنامه جوان به یک خبر منتشره در‌باره محتوای جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی ‌اشاره کرده و از مراجع مسئول خواسته است که زود‌تر آن را تکذیب کنند.

سخنان دیروز رئیس‌جمهور در‌باره مذاکرات هسته‌ای و ادامه واکنش‌ها به دو نامه اخیر احمدی‌نژاد و رحیمی، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های اولین روز دهه فجر هستند.»

به نظر می رسد تکذیب هراس آلود و عجولانه شورای‌عالی امنیت ملی نسبت به انتشار گزارش محرمانه جلسه اخیر این شورا درباره «رفع حصر از رهبران جنبش سبز»، با تهدید و فشار مستقیم سپاه پاسداران صورت گرفته است.

حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوراسلامی ایران و فردی مدبر و آگاه می‌داند که پشتوانه عظیم اجتماعی وی، خواستار«رفع حصر از رهبران جنبش سبز» و« بازگشت ارکان کشور به قانون اساسی و آرمان‌های اولیه انقلاب» و « جلوگیری از ادامه امنیتی بودن فضای جامعه» است و فشارسپاه پاسداران به عنوان ارگان دارنده «سلاح، زور، قدرت، ثروت و رسانه» نباید موجب فرار از قانون و فراقانونی عمل کردن نهادهای نظام شود. چه اینکه «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و خبرگزاری را همه یک‌جا جمع کنیم، ابوذر و سلمان هم فاسد می‌شوند.»
از: سحام نیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.