شیوا داداش زاده، دو روز پس از بازداشت علی رضایی: هیچ مقامی پاسخگو نیست!

جمعه, 17ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

shiva dadashzadeh ali rezai

شیوا داداش زاده، همسر علی رضایی، فعال مدنی اهل آذربایجان که صبح روز چهارشنبه در فرودگاه مهرآباد بازداشت شد، می گوید که هیچ ارگانی مسئولیت بازداشت این فعال مدنی اهل آذربایجان را بر عهده نمی گیرد و از محل بازداشت وی اطلاعی در دست ندارد.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، مهندس علی رضایی، کارشناس ارشد کامپیوتر که در زمینه طراحی سایت و کارهای گرافیکی و چاپ کتاب به زبان ترکی فعالیت داشته است، صبح روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۳، در حین عزیمت به ماموریت کاری توسط ماموران امنیتی بازداشت شد اما طی این مدت همه تلاش های شیوا داداش زاده، همسر این فعال مدنی اهل آذربایجان برای اطلاع از محل بازداشت و ارگان بازداشت کننده، بی نتیجه بوده است.

شیوا داداش زاده، در گفتگو با خبرنگار این کمپین توضیح داد که ماموران امنیتی پس از بازداشت همسر ایشان، وی را به منزل آورده و ضمن تفتیش و بازرسی، کلیه مدارک و برخی لوازم شخصی در دسترس از جمله فیلم های موجود در منزل، عکس های عروسی و خانوادگی و پاسپورت و مدارکی دیگر را ضبط و از محل خارج کردند.

شیوا داداش زاده، همچنین توضیح داد که در هنگام تفتیش، در منزل حضور نداشته، و از ارگان بازداشت کننده و افراد حاضر برای بازرسی محل شناختی اطلاعی ندارد و مشخص نیست که آیا آنها حکم قضایی داشته اند یا خیر.

شیوا داداش زاده در این گفتگو ضمن ابراز تاسف از این بازداشت و اعلام نگرانی شدید از بی خبری از همسرش، تاکید کرد که طی دو روز گذشته به ستاد پیگیری اداره اطلاعات، زندان اوین و چند دادسرا مراجعه کرده است ولی هیچ مقامی تا این لحظه پاسخگو نبوده است و در چند مورد به وی اعلام کرده اند که: «چنین فردی نداریم، شنبه مراجعه کنید!»

گفتنی است علی رضایی قطار، متولد ۱۳۶۰ در میاندوآب، فعال مدنی اهل آذربایجان می باشد. او از فعالان مدافع حق تحصیل به زمان مادری، اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی، از مدافعان احیای دریاچه ارومیه بوده و در راستای تحقق حقوق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم آذربایجان می باشد.

دومان رادمهر، فعال آذربایجانی مقیم سوئد نیز از سابقه تهدید علی رضایی،توسط نهادهای امنیتی خبر می دهد و بازداشت اخیر وی را در راستای امنیتی کردن فضای سیاسی در ایران، در آستانه روز جهانی زبان مادری تفسیر می کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.