احضار و تهدید به بازداشت شیوا داداش زاده، به دلیل پیگیری بازداشت همسرش

دوشنبه, 20ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

siva dadash zadeh

شیوا داداش زاده، پنج روز پس از بازداشت همسرش علی رضایی، که صبح روز چهارشنبه در فرودگاه مهرآباد بازداشت شده بود، به دلیل اطلاع رسانی در خصوص همسرش، به ستاد پیگیری احضار، مدارکش ضبط و خودش تهدید به بازداشت شد.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، روز یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۳، ستاد خبری وزارت اطلاعات، شیوا داداش زاده را به دلیل پیگیری «دلیل و محل بازداشت» همسرش علی رضایی، احضار و تهدید به بازداشت کرد. مهندس علی رضایی، صبح روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۳، در حین عزیمت به ماموریت کاری، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه مهرآباد بازداشت شده بود.

شیوا داداش زاده در گفتگو با خبرنگار این کمپین، ضمن تایید این گزارش، توضیح داد که عصر امروز در حالی که پیگیر دلیل بازداشت همسرش بود، به ستاد پیگیری واقع در چهارراه ولیعصر احضار و تهدید به بازداشت شد. داداش زاده می گوید که شناسنامه وی در ستاد پیگیری ضبط، و تهدید شده است که در صورت اطلاع رسانی در خصوص وضعیت همسرش بازداشت می شود.

بنا بر گزارش منابع مطلع به خبرنگار این کمپین، علی رضایی، در زندان اوین بازداشت می باشد و پرونده ای در شعبه ۶ دادسرای شهید مقدس برای او تشکیل شده است.

شیوا داداش زاده در گفتگوی کوتاهی با تایید این گزارش، توضیح داد که تا پایان وقت اداری امروز، اجازه مطلع شدن از شماره پرونده و اتهام وارده به همسرش را نداده اند.

مهندس علی رضایی، کارشناس ارشد کامپیوتر که در زمینه طراحی سایت و کارهای گرافیکی و چاپ کتاب به زبان ترکی فعالیت داشته است، صبح روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۳، در حین عزیمت به ماموریت کاری توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

علی رضایی قطار، متولد ۱۳۶۰ در میاندوآب، فعال مدنی اهل آذربایجان می باشد. او از فعالان مدافع حق تحصیل به زمان مادری، اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی، از مدافعان احیای دریاچه ارومیه بوده و در راستای تحقق حقوق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم آذربایجان می باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.