سانسور سخنرانی خامنه ای در کیهان

جمعه, 24ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

barname-hasteei

همزمان با حذف بخش های مهمی از سخنرانی آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان، دیگر نشریات دست راستی نیز به طور گزینشی بخش هایی از اظهارات وی را بازتاب داده و تحلیل کرده اند. در همین حال رئیس جمهور ایالات متحده نیز ۲۴ ساعات پس از سخنرانی آیت الله خامنه ای، اعلام کرد مذاکرات هسته ای دیگر موضوعیت فنی ندارد و اراده سیاسی است که سرنوشت آن را رقم خواهد زد.

در اقدامی منحصر به فرد، دیروز روزنامه کیهان بخش هایی از سخنان آیت الله خامنه ای در خصوص مذاکرات هسته ای را که روز یکشنبه مطرح شد سانسور و از انتشار آن در این نشریه خودداری کرد.

این روزنامه در شماره دو شنبه خود آن بخش از صحبت های رهبر جمهوری اسلامی را که به متوقف شدن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی، به دلیل “اقتضای مذاکرات” اشاره داشت و از نگاه تحلیل گران از مهمترین بخش های سخنرانی وی بود، به طور تمام و کمال از گزارش یک خود حذف کرد.

ولی فقیه در جریان سخنرانی روز یکشنبه خود از اقدامات دولت روحانی در متوقف کردن فعالیت های سایت فردو و اراک و توقف غنی سازی در حد ۲۰ درصد دفاع کرده بود.

اما روزنامه کیهان که توسط حسین شریعتمداری – نماینده ولی فقیه در این موسسه کیهان – اداره می شود تمامی کلمات آیت الله خامنه ای در این مورد را حذف کرده است: “طرف ایرانی، برخی از کارهایی که میتوانست او را به توافق نزدیک کند انجام داده است. کارهای متعدّدی را انجام داده: گسترش و توسعه‌ی ماشین‌های غنی‌سازی را متوقّف کرده، خب این را لازم دانستند که یک برهه‌ای متوقّف کنند؛ تولید اورانیوم بیست درصد را – که یک کار بسیار بزرگی است رسیدن به دانش و فنّاوری بیست درصد، کار بسیار بزرگی بود؛ این را کسانی که اهل فنّند میدانند که رسیدن از پنج درصد به بیست درصد، اهمّیتش خیلی بیشتر است از رسیدن از بیست درصد به بالا؛ این کار بزرگ را جوانان ما و فنّاوران متعهّد ما انجام دادند، متوقّف کردند، اقتضای مذاکره این بود که متوقّف بکنند؛ کارخانه‌ی اراک را که یکی از کارهای بسیار بزرگ و مهمّ فنّاوری و یک هنر بزرگ فنّاوری است، فعلا متوقّف کرده‌اند؛ فردو را که یکی از برترین ابتکارهایی است که نیروهای ما و عناصر داخلی ما آن را برای امنیت دستگاه‌های سانتریفیوژ ما توانستند تأمین بکنند و تضمین بکنند، فعلا متوقّف کرده‌اند. این همه کارهای بزرگ انجام داده‌اند، طرف ایرانی بنابراین منطقی عمل کرده است، طبق منطق مذاکره عمل کرده است.”

روزنامه جوان، نزدیک به سپاه نیز که سرمقاله دیروز خود را به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی اختصاص داده، از تحلیل بخش هایی که نشان از نرمش آیت الله خامنه ای دارد، خود داری کرده است.

از سوی دیگر روزنامه وطن امروز – متعلق به مهرداد بذرپاش (از نزدیکان محمود احمدی نژاد) – نیز سرمقاله دیروز خود را به موضوع “توافق خوب” و “توافق بد” اختصاص داد و نوشت امکان توافق خوب با دولت باراک اوباما در ایالات متحده در حد کارتون های “والت دیزنی” تخیلی است.
از: روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. دیکتاتورها و سیستم های مافیایی- ایدوئولوژیک یا مافیایی-مذهبی هیچموقع انتظار ندارند که روزی آسیب خواهند دید؛ بخصوص که از طرف خودشان باشد! سانسور کیهان از یکطرف و واقعیتهای سخنان خامنه ای که اعتراف صریح به خوردن جام زهر هست از آشوب و آشفتگی درون سیستم خبر میدهد و از ترس و وحشتی که نظام از ریزش نیروهایش دارد؛ در پی رو شدن شعبده بازی «امام» خامنه ای… که نه بابا؛ طرف اینطور که سالها در مغزشان فرو کرده اند همچین قدرقدرتی هم نیست و میتواند در پی فشارها «کوتاه» بیاید. در مجموع خبرهایی هستند خوش برای تمامی آزادیخواهان هموطن، چرا که بالاخره یک روزی تنها یکی از این شارلاتان بازیها تمامی سیستم را رویشان خراب خواهد کرد بدون اینکه حتی بدانند از کجا ضربه را خورده اند! تاریخ این را ثابت کرده.