علیرغم اعزام به مرخصی، اخلال در روند درمان محمد ابراهیمی ادامه دارد!

سه شنبه, 28ام بهمن, 1393
اندازه قلم متن

mohammad ebrahimi

سید محمد ابراهیمی، فعال مدنی جنبش سبز و عضو کمیته مادران عزادار پارک لاله که پس از حدود چهار سال تحمل حبس در زندان اوین، به مرخصی اعزام شد، تحت فشار امنیتی و آزارهای روانی، از پیگیری درمان بیماری های خود بازمانده است.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، سید محمد ابراهیمی، فعال مدنی و فعال حقوق زنان، که از اواسط شهریور سال جاری، پس از چهار سال و دو ماه ممنوعیت از مرخصی و ملاقات، برای پیگیری درمان بیماری ریوی و کلیوی، به مرخصی اعزام شده بود، تحت فشار برای بازگشت به زندان، بلاتکلیف، و از پیگیری درمان بازمانده است.

یک منبع مطلع به خبرنگار این کمپین گفته است که ابراهیمی طی هفته های اخیر، به جای حضور در بیمارستان، همواره پیگیر تمدید مرخصی خود بوده است.

ابراهیمی که یکی از مصادیق شکنجه در یکی از گزارش های احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل، معرفی شده بود، در دوران زندان به بیماری تنفسی و مشکلات کلیوی دچار شده که همواره از پیگیری درمان آن محروم بود.

سید محمد ابراهیمی فعال مدنی جنبش سبز و از بانیان و فعالان کمیته مادران عزادار پارک لاله، در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، در آذر سال ۸۹ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب شهر ری به اتهام اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

این عضو کمیته مادران عزادار پارک لاله، هشت ماه پس از بازداشت را در سلول انفرادی بندهای ٢٠٩ و ٢۴٠ زندان اوین در شرایط شکنجه فیزیکی و روانی شدید قرار داشت، به گونه ای که نهایتا به آسایشگاه روانی امین آباد تهران اعزام شد.

پس از آن، به دلیل عدم پرداخت جریمه نقدی که در دادگاه برای وی در نظر گرفته شده بود، در بند هشت(مالی) زندان اوین، نگهداری شده است.

پیشتر خواهر سید محمد ابراهیمی، در توضیح شرایط روزهای «انفرادی و بازجویی» برادرش توضیح داده بود: «پدرم وقتی برادرم محمد را در آسایشگاه روانی با وضعیت بسیار بدی دید، بعد از دو هفته از غصه فوت کرد. او وقتی از دیدن برادرم آمد تا قبل از مرگش فقط گریه می کرد و می گفت بروید ببینید با محمد چه کرده اند؟ با او چه کردند که به این حال و روز افتاده است؟ دکترها گفتند پدرم از غصه و فشار زیاد فوت کرده است.»

ابراهیمی از بدو بازداشت، ممنوع الملاقات بود و تا مدت ها حتی خانواده اش از محل نگهداری اش بی اطلاع بودند. ملاقات در آسایشگاه روانی، تنها دیدار این پدر و قرزند پس از بازداشت محمد بود.

مقامات قضایی ایران و مسئولان زندان، محمد ابراهیمی را حتی از حضور در مراسم خاکسپاری پدرش نیز محروم کردند.

او که پس از چهار سال و دو ماه به مرخصی درمانی اعزام شده، طی هفته های اخیر تحت فشار امنیتی و آزارهای روانی، از پیگیری درمان بیماری های خود بازمانده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.