گزارش تصویری از راهپیمایی و تجمع اعتراضی ده ها معلم در بوشهر

چهارشنبه, 6ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

moaleman-bushehr01

ده ها تن از معلمان، مدیران مدارس، بازنشستگان فرهنگی بوشهر، با تجمع در مقابل استانداری این شهر، با سر دادن شعارهایی چون «آموزش و پرورش قابل معامله نیست»، نسبت به مشکلات معیشتی معلمان، و آنچه توسط آنها»عزل سیاسی و غیر اخلاقی مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر» عنوان شد، اعتراض کردند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، صبح روز سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳، ده ها تن از فرهنگیان اصلاح طلب شهر بوشهر، با در دست گرفتن پلاکاردهایی، در مقابل اداره کل آموزش و پرورش و استانداری، نسبت به اقدام جناحی وزیر آموزش و پرورش در عزل مدیر کل استان بوشهر اعتراض کرده و آن را غیر اخلاقی خواندند.

«خلیج فارس» با انتشار این گزارش، از تهیه توماری در همین ارتباط خبر داد که در بخشی از آن، اقدام وزیر برای عزل مدیر خود در استان بوشهر را، به منظور رضایت استیضاح کنندگان طیف اصول گرا در مجلس، جهت بقای خود، و امری غیراخلاقی توصیف کردند. معترضان در این تجمع و در متن تومار اعتراضی تاکید کردند که: «این اقدام بی حرمتی به جامعه فرهنگیان و ناامیدی حامیان دولت در استان را در پی داشته است.»

یکی از فرهنگیان حاضر در این تجمع نیز به «خلیج فارس» توضیح داد که: «ما پیگیر مشکلات معیشتی و ارتقا جایگاه حقوقی معلمان هستیم، اما امروز تجمع مان به خاطر بی حرمت شدن فرهنگیان است که انتظار داریم مسئولان استان در این خصوص فعال عمل نماید.»

اعتراض امروز معلمان زمانی شکل گرفتند که حصیری، مدیر کل سابق استان بوشهر که از طیف اصلاح طلبان است، در پی فشارهای نمایندگان اصول گرای استان از جمله موسوی نژاد نماینده دشتستان، که با تهدید وزیر آموزش و پرورش به استیضاح نیز همراه بود، عزل شد.

حکم عزل حصیری، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان بوشهر، توسط علی اصغر فانی و یک هفته پس از آن ابلاغ شد که موسوی نژاد، نماینده دشتستان طی نطقی در صحن علنی مجلس، آموزش و پرورش بوشهر را به فعالیت سیاسی و جناحی متهم کرد و خواستار تسریع در استیضاح وزیر شد.

تصاویری از این تجمع که نهایتا با وعده های فتح الله حقیقی معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر مبنی بر پیگیری مطالبات معترضان پایان یافت، را دنبال کنید:

moaleman-bushehr02

 

moaleman-bushehr03

moaleman-bushehr04
moaleman-bushehr05

moaleman-bushehr06

moaleman-bushehr07



به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.