مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا: ایران از اصلی‌ترین تهدیدهای سایبری علیه ماست

جمعه, 8ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

جیمز کلاپر، مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا، از ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین تهدیدهای سایبری علیه ایالات متحده نام برده است.

آقای کلاپر، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، پنجشنبه هفتم اسفند در نشست کمیته نیروهای مسلح سنا، از ایران، کره شمالی، روسیه و چین به عنوان بزرگترین تهدیدهای سایبری علیه این کشور نام برد.

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده که مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، خطاب به حاضران در نشست سنا، ایران را به طور رسمی، مسئول حمله فوریه ۲۰۱۴ به «لاس وگاس ساندز کورپ» که بزرگترین شرکت قماربازی دنیا به شمار می‌آید، معرفی کرده است.

در نتیجه آن حمله سایبری، اطلاعات هزاران سرور با استفاده از بدافزارها، پاک شدند.

مدتی پیش از آن حمله سایبری، شلدون آدلسون، میلیاردر آمریکایی و رئیس و سهامدار اصلی «لاس وگاس ساندز کورپ» خواستار حمله اتمی به ایران شده بود.

به گفته آقای کلاپر، حمله سایبری ایران به این شرکت همراه با حمله سایبری کره شمالی به شرکت سونی پیکچرز، «نخستین حملات سایبری ویرانگر» علیه آمریکا بودند.

با وجود این، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرده است که ایران و کره شمالی از «توان فنی پایین‌تری» برای انجام حملات سایبری علیه ایالات متحده برخوردارند هرچند برای اجرای این حملات «انگیزه بیشتری دارند و غیر قابل پیش‌بینی‌اند.»

ایران و آمریکا هر کدام دیگری را به اجرای حملات سایبری علیه خود متهم می‌کنند.

جیمز کلاپر همچنین گفته است که تهدید سایبری روسیه علیه آمریکا «جدی‌تر از آنچیزی است که ما در ابتدا ارزیابی کرده بودیم.»

با هشدار نسبت به جدی بودن تهدیدات سایبری علیه ایالات متحده آمریکا، مدیر اداره اطلاعات ملی، وقوع یک «آخرالزمان سایبری» را رد کرده و گفته که این کشور بیشتر در انتظار «چیزی متفاوت» است.

آقای کلاپر در توضیح بیشتری افزوده است: «ما پیش‌بینی مجموعه‌ای از حملات سطح پایین تا متوسط سایبری از منابع مختلف در طول زمان را داریم.»

به گفته مدیر اطلاعات ملی آمریکا، این حملات «هزینه بیشتری بر اقتصاد و امنیت ملی آمریکا تحمیل می‌کنند.»

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز در سال ۲۰۱۲ و با اشاره به حمله نیروهای ژاپن به بندر پرل هاربر این کشور در جریان جنگ جهانی دوم، نسبت به «پرل هاربر سایبری» که به گفته او می‌تواند ایالات متحده را «فلج» کند، هشدار داده بود.

«ایران؛ تهدیدی مداوم»

جیمز کلاپر، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، در ادامه نشست کمیته نیروهای مسلح سنا، از ایران به عنوان «تهدیدی مداوم برای منافع ملی آمریکا» نام برده است.

«حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه، ترویج سیاست‌های ضد اسرائیلی، توسعه توانایی نظامی پیشرفته و ادامه برنامه هسته‌ای»، از دلایلی است که آقای کلاپر آنها را به عنوان نشانه‌هایی از «تهدید» بودن ایران علیه منافع ملی آمریکا بیان کرده است.

این سخنان مقام ارشد اطلاعات ملی آمریکا یک روز پس از آن بیان شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مانوری در خلیج فارس، با موشک و راکت به ماکت مشابه یک ناو هواپیمابر ایالات متحده حمله کرد.

آقای کلاپر همچنین از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به عنوان «یک چهره قدیمی در ثبات رژیم» نام برده که «از اهداف امنیت ملی ایران منصرف نخواهد شد».
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.