واشنگتن: حمل تصاویر زندانیان ایرانی در تاکید به مساله حقوق بشر در مذاکرات هسته ای

شنبه, 9ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

دو کمپین حقوق بشری طی اقدامی مشترک در شهر واشنگتن، با به حرکت درآوردن بیلبوردهایی با تصویر محمد علی طاهری، عبدالفتاح سلطانی، محمد سیف زاده، حکیمه شکری، مهوش شهریاری ثابت، آتنا فرقدانی، محمد حسین کاظمی بروجردی، سهیل عربی زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران، و همچنین جواد ظریف و جان کری، وزیر خارجه ایران و آمریکا، خواستار طرح مسائل حقوق بشر در مذاکرات جاری هسته ای بین دو کشور، شدند.

بنا بر تصاویر و ویدئو ارسالی به «کمپین صلح فعالان در تبعید»، روز سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲، «بزرگترین کمپین حقوق بشر ایران» و «کمپین بین المللی آزادی محمد علی طاهری» در اقدامی مشترک، بیلبوردهایی از زندانیان عقیدتی و سیاسی را در سطح شهر واشنگتن به نمایش گذاشتند و خواهان التزام حکومت ایران به احترام به حقوق بشر و طرح آزادی زندانیان سیاسی، در مذاکرات جاری هسته ای جمهوری اسلامی ایران با شش کشور موسوم به ۵+۱، شدند.

طبق این گزارش، بیلبوردهای متحرکی با تصاویر زندانیان سیاسی و وزرای خارجه ایران و آمریکا، در سطح شهر واشنگتن، پایتخت امریکا و در مقابل مراکز مهمی چون کاخ سفید، دادگاه عالی امریکا، دفاتر مرکزی حزب دموکرات و جمهوری خواه امریکا، دفاتر اصلی خبرگزاری ها و … به نمایش گذاشته شد که توجه بسیاری از مردم و مقامات آمریکایی را به خود جلب کرد.

یکی از این بیلبوردهای حاوی عکس‌های «محمدجواد ظریف» و «جان کری» وزیرامورخارجه ایران و آمریکا، به انگلیسی و با عبارت «مذاکرات هسته‌ای با ایران باید شامل مسائل حقوق بشرهم باشد»، طرح مسئله حقوق بشر در مذاکرات هسته ای، مطالبه شد.

حمل بیلبوردهای اعتراضی در واشنگتن، با بیانیه «کمپین بین المللی آزادی محمد علی طاهری» و «بزرگ ترین کمپین حقوق بشر ایران» به پایان رسید که متن کامل آن به شرح زیر است:

ما اعضاى دو کمپین ضمن محکوم کردن نقض حقوق بشر در جمهورى اسلامى ایران، بر «اجرای بدون قید و شرط اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر و میثاقین» در ایران تاکید داریم.

ایرانیان همواره نشان داده اند که خواهان «آزادی، عدالت، صلح، دموکراسی، احترام جهانی‌ و رعایت واقعی‌ حقوق بشر» هستند‌ و بر همین اساس امیدوارند که آمریکا و پنج کشور دیگر که در حال مذاکره با جمهورى اسلامى در خصوص موضوع هسته ای هستند، موضوع حقوق بشر را فراموش نکنند.

ما باید تلاش کنیم برای «ظهور دنیایی که در آن افراد بشر در بیان و عقیده آزاد و از ترس، فقر، جهل و ستم فارغ باشند” و “حقوق اساسی‌ بشر و مقام و ارزش فرد انسان” مورد احترام قرار گیرد.

در این راستا ما خواستار:

**آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی

**استقلال قوه قضاییه وقضات

**اعاده صلاحیت عام دادگستری

**انحلال دادگاههای غیر قانونی انقلاب و ویژه روحانیت

**اعاده استقلال کانون های وکلای دادگستری

**استقرار امنیت قضایی از طریق به رسمیت شناختن حق دادخواهی یکسان و بدون تبعیض برای همه

**استقرار دادرسی منصفانه و عادلانه و در پناه قانون بودن همه بدون هر گونه تبعیض

مى باشیم و مطمئن هستیم که این خواسته ها و تلاش براى رسیدن به آن، ” حسن تفاهم مشترکی نسبت به این حقوق و آزادی ها” را به وجود خواهد آورد.

در همین چارچوب، بزرگترین کمپین حقوق بشرى و کمپین بین المللی دفاع از محمد علی طاهری، روز سه شنبه پنجم اسفندماه با نمایش عمومی بیلبوردهای متحرک از تصاویر زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران در سطح شهر واشنگتن دی سی، از جمله در جلو کاخ سفید، مجلس سنا، دفاتر نمایندگان و دیگر مراکز مهم سیاسی آمریکا بار دیگر خواسته ایرانیان مبنى بر ضرورت آزادى تمامى زندانیان سیاسی و عقیدتى را به مقامات آمریکایی گوشزد خواهند کرد.

پنجم اسفند ۱۳۹۳

بیست وچهارم فوریه ۲۰۱۵

تصاویر بیشتر:

halghehnews-wdc-145

afshin-baymani14

afshin-baymani13

afshin-baymani12


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.