انتقال ۶ زندانی عقیدتی محکوم به اعدام به نقطه ای نامعلوم

سه شنبه, 12ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح امروز تعداد بیشماری از گارد زندان به سالن زندانیان عقیدتی اهل سنت یورش بردند و حداقل ۶ زندانی محکوم به اعدام را با خود بردند.

روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه حوالی ساعت ۰۷:۳۰ نزدیک به ۱۰۰ مامور گارد ویژه همراه با پاسداربندها و سایر زندانبانان به سالن ۱۰ بند ۴ زندان گوهردشت کرج که محل نگهداری زندانیان عقیدتی اهل سنت است به طور وحشیانه یورش بردند و ۶ زندانی محکوم به اعدام را از سالن خارج و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

گزارشها حاکی از آن است که هدف از انتقال این ۶ زندانی به نقطه نامعلوم می تواند جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام باشد. اسامی ۶ زندانی که به نقطه نامعلومی منتقل شده اند عبارتند از :حامد احمدی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، هادی حسینی و صدیق محمدی.

این ۶ زندانی بارها به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند ولی در اثر اعتراضات بین المللی و فشارهای داخلی و اعتراضات خانواده های آنها رژیم ولی فقیه از اجرای حکم ضدبشری اعدام منصرف شد.

انتقال ۶ زندانی محکوم به اعدام به نقطه ای نامعلوم در حالی صورت می گیرد که شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد، کار خود را در مورد نقض حقوق بشر آغاز نموده است ویکی از موارد آن رسیدگی به نقض فاحش حقوق بشر در ایران است.

رژیم ولی فقیه به طور جنون آمیزی هموطنان اهل سنت را در نقاط مختلف ایران تحت عناوین مختلف مورد حمله وهجوم قرار می دهد، آنها را دستگیر و تا به حال تعدادی آز آنها را اعدام نموده است.

همچنین رژیم ولی فقیه با ایجاد گروههای ترور و جنایت در عراق، سوریه و یمن دست به کشتار و قتل عام اهل تسنن می زند و به جنگهای مذهبی بطور گسترده دامن زده که نتیجه آن کشتارهزاران انسان بیگناه می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به سالن زندانیان عقیدتی اهل سنت و مورد اذیت و آزار قرار دادن آنها و همچنین انتقال ۶ زندانی عقیدتی محکوم به اعدام به نقطه ای نامعلوم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواهان اقدام فوری برای نجات جان ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲ بهمن ۹۳ برابر با۳ مارس ۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.