اوباما: اگر به توافقی قابل قبول با ایران نرسیم، مذاکرات را ترک می کنیم

یکشنبه, 17ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، گفته است، اگر مذاکرات هسته ای کنونی با ایران به توافقی قابل قبول منجر نشود، آمریکا میز مذاکرات را ترک خواهد کرد.

باراک اوباما در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» که روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه پخش شد گفته است: هرگونه توافقی با ایران می بایست به کشورهای غربی این اجازه را بدهد که مطمئن شوند که ایران درصدد دستیابی به سلاح اتمی نیست و اگر چنانچه ایران «قصد فریب» داشته باشد، آمریکا و دیگر کشورها فرصت کافی برای اقدام در این مورد را داشته باشند.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: اگر چنین توافقی قابل حصول نباشد، ما توافقی (که واجد این شرایط نباشد) را نخواهیم پذیرفت.

هم اکنون مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به توافقی نهایی برای مساله هسته ای ایارن در جریان است. قرار است ایران و شش قدرت جهانی تا ۲۴ مارس در این مذاکرات به توافقی سیاسی دست یابند.

در همین زمینه، روز گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود توافقی که اکنون مذاکره بر سر آن جریان دارد، می بایست توافقی محکم باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرده بود: اگر فکر می کردیم که نیاز بیشتری نیست که توافق را محکمتر کرد، الان یک توافقنامه می داشتیم، دلیلی که الان توافقنامه هنوز امضا نشده این است که معتقدیم اختلافاتی وجود دارد که می بایست حل شوند. اقداماتی وجود دارند که می بایست انجام شوند تا این توافق را محکم تر کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است: ایران می بایست تصمیم بگیرد که به جامعه بین المللی تضمین بدهد که برنامه هسته ایش صلح امیز است و در صدد دستیابی به سلاح اتمی نیست.

جان کری گفته است: ما دو هفته بسیار حساس پیش روی خود داریم.
مهلت نهایی برای دستیابی به توافق جامع ژوئن سال جاری (نهم تیرماه) به پایان می رسد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.