سردشت: بازداشت یک عضو «مکتب قرآن» با ضرب شوکر و تزریق آمپول در واکنش به بی اعتنایی وی به احضار غیرقانونی

شنبه, 23ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

shirzad-omari«شیرزاد عُمری»، از اعضای مکتب قرآن در سردشت، که به دلیل احضار شفاهی و غیرقانونی از حضور در اداره اطلاعات این شهر خودداری کرده بود، در مقابل منزل با ضرب شوکر و تزریق آمپول، بازداشت و در اطراف شهر رها شد! این دومین مورد از این نحوه بازداشت اعضای این مدرسه قرآنی است.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، شیرزاد عمری، ۱۶ اسفند سال جاری در واکنش به احضار تلفنی ماموران اداره اطلاعات سردشت، گفته بود که در صورت دریافت احضاریه به اداره مذکور مراجعه می کند اما ماموران اداره اطلاعات پس از تهدید تلفنی، نهایتا روز سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، طی یورشی، به ضرب و شتم با شوکر و تزریق آمپول به این عضو مکتب قرآن سردشت، اقدام می کنند!

rustaie hosseinzadehاین دومین مورد از این نوع ضرب و شتم به اعضای مکتب قرآن در سردشت است. پیشتر روز دوشنبه ۲۹ دی ۹۳ نیز، ماموران لباس شخصی، پس از عدم تمکین یک روحانی اهل سنت کرد به احضار غیر قانونی اداره اطلاعات بوکان، ضمن حمله و ضرب و شتم این روحانی اهل سنت، ابتدا اقدام به بازجویی صحرائی از علی
حسین‌زاده کرده و سپس با تزریق یک آمپول، پیکر نیمه جان و بی هوش وی را‌‌ رها می‌کنند و از محل متواری شده بودند.

کمتر از یکماه از حمله به علی حسین زاده در دی ماه سال جاری، لکنون وب سایت «مکتب قرآن» در گزارشی، ضمن تایید خبر حمله مشابه به شیرزاد عمری، توضیح می دهد که: » در تاریخ ۱۹ بهمن، رأس ساعت ۲۱:۳۰ چند نفر ناشناس، جلوی در منزل شیرزاد عمری، با استفاده از شوکر وی را بی حس و با خود می برند و آمپولی به او تزریق می کنند و بعد از مدتی کاکه شیرزاد را رها می نمایند. بعد از مطلع شدن دوستانش او را به بیمارستان منتقل می نمایند.»

گفتنی است «مکتب قرآن»، که مدرسه قرآن است و در سال۱۳۵۶ توسط احمد مفتی زاده تاسیس شده است. این موسسه مدعی است که استراتژی حرکت دینی خود را بر مبنای قرآن و سنّت پیامبر استوار کرده و به آگاه سازی و آشنایی مردم به حقایق قرآن مشغول است. حکومت ایران همواره به فعالیت های این موسسه حساسیت نشان داده است و بارها برخوردهایی با اعضای آن صورت گرفته است که محرومیت از تحصیل این سه دانشجو، بخشی از آن محسوب می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.