فایل صوتی از درگیری و واکنش جدی زندانیان به ممانعت از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در زندان رجایی شهر

سه شنبه, 26ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

zendan rajai shahr

بسته شدن درب هواخوری زندان جهت ممانعت از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری توسط زندانیان رجایی شهر (گوهردشت)، با مقاومت زندانیان، به درگیری منجر شد.

طبق فایل صوتی ارسالی به «کمپین صلح فعالان در تبعید»، زندانیان معترض ضمن غیرقانونی این اقدام مقامات زندان، هرگونه وساطت در این زمینه را رد کرده و مسئولیت عواقب این تصمیم را بر عهده مقامات زندان اعلام کردند.

زندانیان معترض ضمن هشدار به مقامات زندان، تاکید کردند در صورت ممانعت از برگزاری مراسم، با شکست درب خروجی، با سردادن شعار «مرگ بر خامنه ای» اعتراض خود را اعلام خواهند کرد.

فایل صوتی ارسالی از درگیری در زندان رجایی شهر را از لینک یوتیوب بشنوید:

گفتنی است پیشتر، جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر، طی بیانیه ای، مراسی چهارشنبه سوری را به مثابه جشن سنتی ایرانی، گرامی داشتند. خالد حردانی، افشین حیرتیان، شاهرخ زمانی و حشمت الله طبرزدی، در قسمتی از این بیانیه نوشتند:

«مراسم گرامی داشت روز چهارشنبه سوری فرصت مناسبی است تا جوانان با کمک شهروندان با تجربه تر، با رعایت مسائل جانبی و امنیتی، در محله ها متشکل شوند و شوراها و کمیته های محلی برای تبادل نظر پیرامون مسائل مهم کشور در ماه های آینده و فراهم آوردن امکان حضور جدی تر در مبارزات دموکراتیک را فراهم سازند. بدون تشکیلات، نه امکان دسترسی به خواسته ها و دموکراسی وجود دارد و نه امکان دستآوردهای دموکراتیک، ممکن خواهد بود.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.