بیش از ۶۰۰ استاد دانشگاه خواستار لغو ممنوعیت رسانه‌ای محمد خاتمی شدند

پنجشنبه, 28ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

بیش از ۶۰۰ استاد دانشگاه در ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، خواستار رفع ممنوعیت تصویری و رسانه‌ای محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق این کشور شدند. این افراد در نامه خود چنین حکمی را «بدعتی نگران‌کننده، خلاف قانون اساسی و تهدیدی کم‌سابقه برای حقوق شهروندی»توصیف کردند.

به گزارش تارنمای کلمه این اساتید در نامه خود از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستند تا این دستور غیرقانونی را لغو کند و به چنین برخوردهایی که «زیبنده نظامی که براساس جمهوریت و اسلام بنا شده» نیست؛ پایان دهد.

در این نامه که به امضای ۶۰۸ نفر از اساتید دانشگاه‌های ایران رسیده، اسامی کسانی چون رضا فرجی دانا، مصطفی معین، محمدرضا واعظ مهدوی، محمد صادق احمد آخوندی، فخرالدین دانش آشتیانی، محمدرضا ظفرقندی، غلامرضا ظریفیان، الهه کولائی، سعید سمنانیان، غلامرضا انصاری، علی شکوری راد، احمد شیرزاد، عبدلله رمضانزاده، محمدرضا سعیدی، فرشته بقائی و محمد جواد عابدینی دیده می‌شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران بهمن ماه گذشته در مورد «جرم بودن انتشار تصاویر و مطالب مربوط به محمد خاتمی» گفته بود: «شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضاییه در مورد افرادی تصمیم گرفته و آنها را به عنوان سران فتنه محسوب کرده‌اند که دستگاه قضا می‌تواند در این راستا دستور دهد که مثلا رسانه‌ها حق انتشار تصویر و مطالبی از آن شخص را ندارند که در غیر این صورت برخورد می‌شود».

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم بعد از آن، ممنوعیت انتشار تصاویر و مطالب مربوط به آقای خاتمی را «تصمیم حکومتی» خواند و گفت که چنین تصمیمی «در شورای عالی امنیت ملی که قوای سه گانه حضور دارند، اتخاذ شده و مبنای قانونی خود را دارد».

این درحالی است که محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت اعلام کرد که شورای عالی امنیت ملی در هیچ زمانی مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است.

پس از اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی در مورد ممنوعیت انتشار تصاویر محمد خاتمی، سایت «جماران»، پایگاه رسمی موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی و نیز سایت «بهارنیوز» به دلیل انتشار تصاویر آقای خاتمی مسدود شده و بعد از برداشتن این عکس‌ها مجددا آغاز به کار کردند.
از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.