ناصر شربتی پس از مقاومت در پرداخت «باج عیدی» به زندانبان رجایی شهر، به ضرب چاقو مجروح شد؛ ممانعت از درمان جراحت این زندانی!

جمعه, 29ام اسفند, 1393
اندازه قلم متن

naser sharbati

علیرغم جراحت شدید ناشی از ضرب و شتم با چاقو در زندان، مقامات زندان رجایی شهر از اعزام به بیمارستان و عمل جراحی صابر شربتی، زندانی ۲۷ ساله که به مدت ۱۱ سال در انتظار اجرای حکم است، ممانعت می کنند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، صابر شربتی، زندانی محکوم به اعدام روز سه شنبه ۱۹ اسفند سال جاری، پس از خودداری از پرداخت «باج عیدی» به رئیس اندرزگاه بند ۶ به نام داوود امینی، توسط برخی زندانیان خطرناک مورد ضرب و شتم قرار گرفت، به طوری که تاندون دست چپ وی بر اثر ضربه چاقو دچار پارگی شد.

طبق این گزارش، شربتی ابتدا به علت وخامت حال، به بیمارستانی در خارج از زندان اعزام شد ولی علیرغم اصرار و تاکید پزشکان، به دستور مردانی رئیس زندان رجایی شهر، قبل از درمان و جراحی و پس از پانسمانی ابتدایی، به زندان بازگردانده شد.

منابع مطلع به خبرنگار این کمپین گزارش داده اند که مقامات زندان رجایی شهر در ۸ روز گذشته حتی از تعویض پانسمان این زندانی نوجوان نیز خودداری کرده اند تا دستش عفونی شده و علیل شود.

صابر شربتی، زندانی محکوم به اعدامی است که در سن ۱۵، در یک نزاع خیابانی، مرتکب قتل شد.

این قتل در مرداد ماه ۱۳۸۴ رخ داده و شربتی علیرغم صغرسن، بابت آن توسط شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان، به ریاست قاضی حسن تردست به اعدام محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

شربتی متولد ۱۳۶۹ که اکنون جوانی ۲۷ ساله است، ۱۱ سال گذشته را در زندان رجایی شهر در انتظار اجرای حکم اعدام بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.