بازداشت چند تن از تشییع کنندگان یونس عساکره

سه شنبه, 4ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

بنا بر گزارش فعالان حقوق بشر از خرمشهر تعدادی از تشییع کنندگان مرحوم یونس عساکره دیروز دوشنبه ٢٣/٣/٢٠١۵ پس از پایان مراسم تشییع و تدفین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اماکن نامعلومی منتقل شدند.

روز دوشنبه ٢٣/٣/٢٠١۵ با اعلام خبر وفات یونس عساکره شهروند عرب اهل خرمشهر که در جریان تخریب دکه میوه او توسط ماموران شهرداری و نیروی انتظامی صورت گرفته بود مردم به خیابان ها آمده و با یزله وشعرخوانی عربی انزجار خود را از عملکرد دولت و رویکرد نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند. صدها تن از مردم خوزستان نیز در این مراسم از شهرهای مختلف حاضر شدند.

گزارشهای رسیده حاکیست که مراسم تشییع همزمان با ورود اتوبس های موسوم به کاروانهای راهیان نور تداخل داشته و باعث بروز تنش و درگیریهای فیزیکی شده است. از خسارتهای ناشی از درگیریهای یاد شده گزارش های مؤکدی بدست نرسیده است. هرساله در ایام تحویل سال جمع زیادی از مردم استانهای دیگر تحت عنوان کاروانهای راهیان نور به مناطق مرزی از جمله خرمشهر اعزام می شوند که همواره باعث بروز درگیریهایی در بعضی مناطق شده است.

مردم خرمشهر میگویند؛جمع آوری بساط دستفروشان با هدف آماده سازی فضای شهر برای ورود کاروانهای راهیان نور بوده است. در همین زمینه فعالان حقوق بشر اهوازی با انتشار اطلاعات مشابهی زمزمه های مردمی را تایید می کنند. دلیل خودسوزی یونس عساکره در مقابل درب شهرداری شهر در اعتراض به تخریب دکه میوه فروشی اش توسط ماموران شهرداری بود. لازم بذکر است که جمع آوری بساط دستفروشان بدستور فرماندار شهر جهت اتخاذ آنچه وی ((تمهیدات برای کاروانهای راهیان نور)) بود، فرماندار شهر از شهردار شهر خواسته بود تا موضوع تردد کاروانهای راهیان نور و جابجایی دستفروشان، اقدام جدی داشته باشند.

در تشییع مرحوم یونس عساکره که با حضور هزاران تن در خرمشهر برگزار شد ٨ نفر از تشییع کنندگان در حین بازگشت به منازل خود در اهواز و دیگر شهرها در بازرسی رمیله بازداشت و به اماکن مجهولی منتقل شدند.

موارد یاد شده که دربرگیرنده نقض فاحش حقوق بشر است با حضور استاندار و فرماندهان امنیتی و جمع انبوه نیروهای انتظامی که در شهرهای خرمشهر و عبادان مستقر بودند، صورت گرفت.
khorramshahr 2
khorramshahr 3
khorramshahr 4
khorramshahr 5
khorramshahr 6


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.