آسوشیتدپرس خبر داد که ایران و آمریکا بر سر چارچوب توافق به تفاهم رسیدند؛ بیانیه تا ساعتی دیگر قرائت می‌شود

پنجشنبه, 13ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

mozakereh

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از لوزان سوئیس، سرانجام پس از هشت روز رایزنی فشرده بین دیپلمات‌های ایرانی و کشورهای ۱+۵ این دور از مذاکرات در شهر لوزان سوئیس پایان یافت.

طرفین بر سر متن یک بیانیه به تفاهم رسیده‌اند که قرار است حدود یک ساعت دیگر این بیانیه در دانشگاه صنعت و علوم لوزان قرائت شود.

پس از مذاکرات فشرده ایران با گروه ۱+۵ تا ساعاتی دیگر نشست پایانی برگزار و بیانیه مطبوعاتی قرائت خواهد شد.

به گزارش گروه اعزامی مهر به لوزان، خبرنگاران با اعلام مسئولان تشریفات از هتل بو ریواژ به محل استقرار خبرنگاران منتقل و به وسیله اتوبوس عازم دانشکده پلیتکنیک شدند.

این امر نشانه پایان مذاکرات است و احتمالا تا ساعتی دیگر نشست پایانی و بیانیه قرائت می شود.

همچنین نشست خبری فدریکا موگرینی و ظریف برای قرائت بیانیه مشترک تا کمتر از دو ساعت دیگر خواهد بود.

تیم مذاکره کننده ایرانی امشب به تهران باز می گردد.

خبرهای رسیده از لوزان از برپایی فوری کنفرانسی خبری در رابطه با مذاکرات اتمی با ایران حکایت دارد. آسوشیتدپرس خبر داد که ایران و آمریکا بر سر چارچوب توافق به تفاهم رسیدند و تنها بر سر نحوه اعلام عمومی ‌آن اختلاف دارند.

رویترز از نهایی شدن بیانیه مشترک در مذاکرات اتمی با ایران خبر داد. یک مقام آمریکایی و یک دیپلمات غربی گفتند، بیانیه مشترک تدوین شده و قرار است توسط محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا ارائه شود. یک مقام ایرانی نیز این خبر را تأیید کرده است.

منابع خبری آمریکا می‌گویند، بیانیه ایران و اروپا قرار است حدود ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ منتشر شود. در کنفرانس خبری مشترک امروز (پنج‌شنبه) در لوزان محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا سخن خواهند گفت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.