اعتصاب غذای مجید مقدم، قربانی و افشاگر کهریزک، پس از ضرب و شتم در بند ۸ زندان اوین

سه شنبه, 18ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

majid-moghaddam

مجید عابدین زاده مقدم، فعال مدنی، از قربانیان جنایت در کهریزک و زندانی بند ۸ زندان اوین، پس از ضرب و شتم در زندان، دست به اعتصاب غذا زد.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، مجید عابدین زاده مقدم، زندانی ۲۰ ساله بند هشت اوین، صبح روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴، پس از ضرب و شتم توسط برخی زندانیان با جرائم مالی، در اعتراض به وضعیت بد نگهداری، فقدان امنیت جانی، عدم تفکیک جرائم و عدم رسیدگی پزشکی، دست به اعتصاب غذا زد.

مجید مقدم که پیشتر در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود، روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۳، مجددا توسط ماموران امنیتی در منزل پدری‌اش بازداشت و به بند ۲- الف زندان اوین منتقل شد.

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، پس از حدود سه ماه بازداشت در انفرادی و تنها چند روز قبل از تولد بیست سالگی مجید مقدم، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حکم سال ۶ حبس وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور، استفاده از تجهیزات ماهواره و توهین به رهبری» صادر و ابلاغ کرد.

او که طی دوران بازجویی نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار مصدومیت شده بود، تا به امروز از حق درمان نیز محروم مانده است.

مجید مقدم، خرداد ۹۳ نیز در پی شرکت در مراسم سالگرد قتل ندا آقا سلطان، بر سر مزار ندا، توسط ماموران امنیتی بازداشت، اما پس از یک روز حبس در زندان اوین، آزاد شد.

او آبان سال ۹۳، در گفتگویی ویدئویی که توسط «مرکز اسناد حقوق بشر ایران» منتشر شده بود، طی بازخوانی وقایع پس از انتخابات سال ۸۸، ضمن شرح نحوه بازداشت خود، گوشه هایی از جنایت کهریزک و بانیان این جنایت را افشا کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.