اعتصاب غذای خانم بسمه جبوری زن زندانی عراقی در زندان قرچک ورامین

شنبه, 22ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بسمه جبوری زن زندانی عراقی محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به عدم درمان و عدم رسیدگی حقوقی بر مبنای قراردادی که بین عراق و رژیم ولی فقیه است دست به اعتصاب غذا زد.

روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه زن عراقی زندانی خانم بسمه جبوری محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به عدم درمان و عدم به اجرا در آوردن قرارداد حقوقی بین رژیم ولی فقیه و دولت عراق مبنی بر تبادل زندانیان در مورد خویش و شرایط قرون وسطایی حاکم بر این زندان دست به اعتصاب غذا زد و اعلام نموده است تا رسیدن به خواسته های خویش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

از طرفی دیگر زندانبانان ولی فقیه او را تهدید نموده اند که در صورت ادامه اعتصاب غذا، او را به سلولهای انفرادی با شرایطی بسا وحشتناک تر منتقل خواهند کرد. یکی از زندانبانان ولی فقیه زنی به نام خاکی تهدید ها و اذیت و آزارها را علیه وی به اجرا در می آورد.این زندانبان ولی فقیه از روز اعتصاب غذای خانم جبوری، باند مافیایی زندان را علیه وی تحریک نموده و او دائما مورد اذیت و آزاراین باند قرار دارد و حتی تهدید به قتل شده است.

خانم بسمه جبوری از آنجایی که شهروند عراقی است و کسی را در ایران ندارد در شرایط حاد و غیر انسانی بسر می برد.او به دلیل دور بودن از خانواده اش تامین مالی نمی شود و لباسهایی که خانواده اش از طریق پست برای او فرستاده اند به وی داده نشده و او لباسهای خود را از طریق همبندیانش که کهنه ، مندرس و کثیف می باشند تامین می کند .او همچنین به خاطراینکه به سختی قادر به صحبت کردن به فارسی است فشار مضاعفی را تحمل می کند.

زندانی بسمه جبوری متولد ۱۹۷۶ می باشد و دارای ۲ فرزند است .او نائب مدیر هتل معروف منصور میلیا بغداد بود که در نزدیکی سفارت ایران در عراق است.یکی از ماموران اطلاعات سپاه تروریستی قدس به نام محمد رضا قربانیان که تحت پوشش دیپلمات در سفارت ایران کار می کرد رابطه عاشقانه با وی برقرار نمود. خانم بسمه جبوری که یکی از فرزندانش سخت مریض بود و نیاز به درمان داشت و در عراق گویا شرایط درمان مهیا نبود مامور اطلاعات سپاه تروریستی قدس به او قول داد که به ایران برود و به او کمک خواهد کرد که فرزندش تحت معالجات پزشکی قرار گیرد . خانم جبوری در سال ۱۳۹۰ از طریق هوایی وارد فرودگاه موسوم به خمینی شد در آنجا بلافاصله توسط مامورین وزارت اطلاعات که منتظر او بودند دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین برده شد و ۸ ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و حتی تهدید به تجاوز شد.

سپس او را به بند زنان زندان اوین منتقل و پس از۲۶ ماه او را به زندان قرچک ورامین منتقل نمودند.ب ازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی علیه وی، پرونده او را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست فردی به نام صلواتی معروف به قاضی مرگ فرستادند. صلواتی وی را به اتهام جاسوسی برای سفارت امریکا به ۵ سال حبس محکوم کرد.

زندانی بسمه جبوری ۱۸ ماه است که در زندان مخوف و قرون وسطایی قرچک ورامین زندانی است. او از حداقل امکانات اولیه انسانی محروم می باشد. او از بیماری حاد قلبی رنج می برد و اخیرا در اثر زمین خوردن پای وی شکسته است ولی زندانبانان ولی فقیه از درمان و دادن دارو به وی خوداری می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان و رسیدگی پزشکی به این زن زندانی که ناچار به اعتصاب غذا شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدمات عاجل برای رسیدگی به وضعیت غیر انسانی این زن زندانی عراقی در زندان ولی فقیه علی خامنه ای است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ برابر با۱۱ آپریل ۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.