رویترز: اسارت دو عضو سپاه ایران در یمن به دست شبه‌نظامیان سنی

شنبه, 22ام فروردین, 1394
اندازه قلم متن

خبرگزاری رویترز روز شنبه، ۲۲ فروردین‌ماه، به نقل از شبه‌نظامیان ضدحوثی در شهر عدن، در جنوب یمن، از اسارت دو نظامی ایرانی در این شهر خبر داد. رویترز این دو نفر را عضو سپاه قدس معرفی می‌کند.

سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است.

رویترز به نقل از شبه‌نظامیان محلی ضدحوثی می‌گوید که این دو نظامی که شامگاه جمعه در عدن دستگیر شده‌اند کار مشاوره به شورشیان شیعه‌مذهب حوثی را بر عهده داشته‌اند.

در حالی که حمایت جمهوری اسلامی از شورشیان حوثی یمن بر کسی پوشیده نیست و تهران تاکنون کمک‌هایی غیرنظامی را به این کشور ارسال کرده است، مقامات ایران هر گونه دخالت و کمک نظامی در داخل مرزهای یمن را رد کرده‌اند.

بر همین اساس، خبرگزاری رویترز در گزارش خود می‌گوید که در صورت تایید خبر اسارت دو نظامی ایرانی در عدن، این اتفاق به تنش در میان تهران و ریاض دامن خواهد زد.

عربستان سعودی و کشورهای عربی متحدش با بمباران هوایی و مسدود کردن راه‌های دریایی در تلاشند که شورشیان حوثی و واحد‌های نظامی متحد آنها را به عقب‌نشینی واداشته و شرایط را برای بازگشت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور رسمی یمن، به قدرت فراهم کنند.

این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، حملات هوایی عربستان به یمن را که چندین روز است قطع نشده «جنایت» خوانده است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نیز گفته است که ایران آماده کمک به گفت‌وگوهایی است که هدف آن تشکیل دولت ائتلافی گسترده در یمن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از «سه منبع» در میان شبه‌نظامیان ضدحوثی دو افسر ایرانی که درجه نظامی‌شان «سرهنگ و سروان» عنوان شده در دو منطقه مختلف از شهر عدن اسیر شده‌اند.

یکی از این منابع به رویترز گفته است که این دو عضو سپاه قدس ایران قرار است به فرماندهان عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن واگذار شوند.

آن طور که سازمان ملل گزارش می‌دهد، تنش و ناآرامی در یمن که در ماه سپتامبر گذشته با تصرف صنعا، پایتخت این کشور، به دست نیروهای حوثی بالا گرفت تاکنون ۶۰۰ کشته، ۲۲۰۰ مجروح و زخمی و صد هزار بی‌خانمان بر جای گذاشته است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.