جلال یعقوبی: خبر مهم پناهیان، مسئول اتاق فکر نهاد نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها: دلائل ظهور دارند ما را محاصره می‌کنند

یکشنبه, 6ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

جلال یعقوبی

حجّت‌الاسلام علیرضا پناهیان طی سخنانی در جلسه هفتگی‌اش باز هم از نشانه‌های ظهور سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وابسته به بسیج دانشجویی، او که در هیئت شهدای گمنام قهرود سخن می گفت، از شنوندگان خود خواست که با “دعای مضطرانه” زمینه ظهور را فراهم کنند. او تاکید کرد: “باور کنیم کاری که با دعا می‌شود کرد با لشگر و نیروهای رزمنده نمی‌شود انجام داد. مخصوصا اینکه یک خبر مهمی که وجود دارد این است که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امسال، بنابر تقویم شب جمعه است. بسیاری از علائم دارند به ما می‌گویند که مقداری حواسمان را جمع کنیم. واقعا یک شب بنشینیم برنامه‌ریزی کنیم که اگر ظهور نزدیک است، من دارم چکار می‌کنم.”

او اضافه کرد: “واقعا اگر امسال، سال آینده بخواهد اتفاقی رخ دهد ما چکاره‌ایم؟ یک بار بنشینیم فکر کنیم و آمادگی‌مان را برای ظهور بررسی کنیم. برای این آمادگی نیز هیچ راهی جز دعا نداریم. از هم اکنون برای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که بناست در آسمان منادی ندا سر دهد و ما را برای ظهورآماده کند، خودمان را آماده کنیم.”

پناهیان که مسئول اتاق فکر نهاد نمایندگی آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه‌ها نیز هست، ادامه داد: “هر چه جلوتر می‌رویم، انکار نزدیک بودن ظهور سخت‌تر از گذشته می‌شود؛ دلائل ظهور دارند ما را محاصره می‌کنند. علائم دارند خودشان را نشان می‌دهند، علائم بسیار آشکار هستند. اشارات و تصریحات روایات فراوانی در این باره وجود دارد. اگر این همه آمادگی که در منطقه بوجود آمده دلیل بر نزدیکی ظهور نیست، حداقل باید در روایات ذکر می‌شد که یک بار همه علائم ظهور تا حدی خودشان را نشان می‌دهند ولی ظهور رخ نخواهد داد؛ کما اینکه درباره سفیانی چنین روایتی وجود دارد که سفیانی اول و سفیانی دوم داریم. اگر یک جریان سفاکی در منطقه ظهور کند و خونریزی کند مردم می‌گویند آیا این همان سفیانی است، بعد به روایات مراجعه می‌کنیم. من حالا نمی‌گویم سفیانی اولی که در روایات آمده، قبلاً به چه چیزی تطبیق داده شده و حالا خیلی‌ها منتظر سفیانی دوم هستند. شاید اینگونه باشد، بنده در حد احتمال دارم بیان می‌کنم ولی این احتمال‌ها، احتمال‌هایی نیستند که به سادگی بتوان از کنارشان عبور کرد.”

حجت الاسلام پناهیان که از روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، پیش از این هم با انتشار یادداشتی تحت عنوان “فراخوانی برای فریاد استغاثه” تاکید داشت که “زندگی روزمره و عادی امت اسلامی” به پایان رسیده است و باید آماده ظهور شد. او نوشته بود: “از یاوه‌سرایی‌های وابستگان استکبار در منطقه و تهدیدهای آنان علیه ایران اسلامی بوی خون به مشام می‌رسد. پرده‌های نفاق برافتاده است و کینه‌های دیرین رو آمده است و دشمنان به عملیات انتحاری علیه جبههٔ حق رو آورده‌اند. دیگر دوران زندگی روزمره و عادی امت اسلامی به پایان رسیده است. هم اکنون این ما هستیم و تقویت اقتدار امت اسلامی از سویی و اضطرار و استغاثه به محضر پروردگار برای ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) از سوی دیگر.”

همزمان با سخنان پناهیان در هیئت شهدای گمنام قهرود، محمود احمدی‌نژاد هم که در سال‌های ریاست‌جمهوری اش بارها از نزدیک بودن ظهور سخن گفته بود، طی سخنانی تاکید کرد: “حرکت جهان و اتفاقات آن همگی در جهت اصلاح است، اراده الهی محقق خواهد شد و در این راه همه با عملشان به نوعی در حال کمک کردن به طی این مسیرند. به لطف خدا خیلی زود از دست اندازها درمی آییم و به زودی می بینید که اثری از هیمنه آمریکا نخواهد بود. آنها به مانند ماشینی هستند که با سرعت زیاد به سمت ته دره درحال سقوط است.” او اضافه کرد: “ان شالله پیروزیهای بزرگ در راه است و توطئه‌های دشمنان به خودشان کمانه خواهد کرد. تمام تحرکات دشمن برای مقابله با امام است، اصلا خاورمیانه را بهم ریختند برای مقابله با امام. اما انشالله به زودی یک پاکسازی طبیعی اتفاق خواهد افتاد.”

در سال‌های گذشته، گروهی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای از نزدیک بودن آخرالزمان و نشانه‌های ظهور خبر داده‌اند. همزمان با گسترش جنگ در سوریه و عراق و سپس شدت گرفتن جنگ در یمن، شایعات مربوط به ظهور نیز افزایش یافت.

سال گذشته و همزمان با گسترش حملات گروه داعش در عراق نیز مشابه همین سخنان بیان شده بود. از جمله آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی که از روحانیون نزدیک به جریان تندرو در ایران محسوب می‌شود، به خبرگزاری فارس گفته بود: “نکته‌ای که سربسته بیان می‌کنم این است که ما در آخرالزمان هستیم و علائمی که در روایات شریفه هست دارد محقق می‌شود از جمله در شام و عراق، البته بشارت دادند این‌ها به هیچ عنوان به ایران نمی‌توانند بیایند. سربسته می‌گوییم، چون نمی‌توانیم بیان بکنیم؛ عرض شود آنجا هم نمی‌توانند ورود پیدا بکنند و کامل مسلط شوند، ان‌شاءالله نابود خواهند شد و این یک قضیه است، اما امکان کشش هست، امکان کشدار بودن قضیه هست و خدای متعال نهایتاً به واسطه تقوا و ایمان که از خصائص یاران امام زمان(عج) همین متقین بودن است، این قضیه را ختم به خیر می‌کند.” او معتقد بود: “مطالبی هست که بعضاً نمی‌شود تبیین کرد و کسی هم نمی‌تواند بیان کند که دقیقاً کی هست، اما علائم داریم، ما به واسطه علائم عرض می‌کنیم، حسب علائم شریفه ان‌شاءالله ظهور نزدیک است.”

علاقه نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی به ترسیم موقعیت آخرالزمانی از وضعیت کنونی جهان، با توجه به علاقه‌ای است که خود او نیز داشته است. خامنه‌ای در مرداد سال ۱۳۹۱ در خطبه‌های نماز عید فطر گفته بود: “امیدواریم ان‌شاءاللّه همچنان که تاکنون ملتهاى این منطقه توانسته‌اند کارهاى بزرگى را انجام بدهند و مسئولان کارهاى شایسته‌اى انجام داده‌اند، این آهنگِ رفتار همچنان ادامه پیدا کند و دشمنان امت اسلامى که روزبه‌روز ترفندهاى خود را پیچیده‌تر میکنند و با همه‌ى قوا، با همه‌ى توان، از همه‌ى اطراف وارد این میدان میشوند، نتوانند بر همت امت اسلامى غلبه کنند؛ و البته ان‌شاءاللّه نخواهند توانست غلبه کنند. روزگار تازه‌اى آغاز شده است، وضع جدیدى در دنیاى اسلام به وجود آمده است، و این وضع بر روى زندگى همه‌ى ملتهاى جهان بتدریج اثر خواهد گذاشت؛ «باش تا صبح دولتت بدمد»؛ ان‌شاءاللّه.”

در سالهای ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، فیلمی با عنوان “ظهور نزدیک است” منتشر شد که جنجال برانگیز بود. در این فیلم سیدعلی خامنه ای به عنوان سیدخراسانی و محمود احمدی‌نژاد به عنوان شعیب ابن صالح معرفی شده بود، که هر دو از شخصیت‌های افسانه‌ای آخرالزمان در روایات شیعی هستند.

پس از اعتراض‌هایی که به این داستانسرایی‌ها صورت گرفت، کارگردان فیلم گفته بود: “در مورد مقام معظم رهبری که عنوان سید خراسانی عصر ظهور به ایشان اطلاق شده است، عملکرد ایشان برای ما ملاک بود. مقام معظم رهبری بارها در مقابل عنوان سید خراسانی که به ایشان نسبت داده شده است، سکوت کرده اند؛ به علاوه آن بارها از دفتر ایشان استفتاء کرده اند که آقا(رهبری) شما سید خراسانی عصر ظهور هستید یا نه؟ که باز چیزی جز سکوت دیده نشده است. که البته نمی توانند به صورت علنی و مانند ما بگویند که سیدخراسانی هستند، چون قطعا با اعلام چنین چیزی از سوی ایشان، تخریب ها و تهمت هایی را ممکن است به ایشان بزنند؛ خلاصه کلام این که همین سکوت ایشان، برای ما کافی است.”
از: روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.