محمد سیف زاده وکیل زندانی دربیمارستان قلب بستری شد

یکشنبه, 6ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

Mohamad-Seifzadeh-saham-news-e1429977242587-600x338

«سیدمحمد سیف زاده» وکیل دربند زندانی در بیمارستان قلب تهران بستری شد.

به گزارش«سحام»، «سیدمحمد سیف» زاده وکیل زندانی دربند، جهت ادامه معالجات پزشکی درارتباط با عارضه قلبی، گرفتگی دو رگ قلب و عدم بازگشت کامل خون از دو پا به قلب، دربیمارستان قلب تهران بستری شده است.

یک منبع مطلع دراین خصوص به خبرنگار«سحام» گفت: «پزشکان و متخصصان مرکز قلب تهران درارتباط با وضعیت وخیم این زندانی سیاسی دونامه به دادستانی تهران نوشته بودند که مورد بی توجهی ماموران و مقامات دادستانی تهران قرار گرفته است. این متخصصان دراین دو نامه هشدار داده بودند که شرایط جسمانی این وکیل دربند، شرایط مناسبی نیست و هرلحظه امکان سکته قلبی و مغزی این وکیل دربند وجود دارد، با این‌حال مقامات دادستانی تهران پس از یک‌سال و درپی حاد شدن شرایط جسمانی وی، اجازه بستری شدن در مرکز قلب تهران را صادر کرده‌اند.»

آقای سیف زاده درتاریخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ در مرکز قلب تهران بستری شده است.

سیدمحمد سیف زاده وکیل زندانی دربند و عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برد.

وی پیش‌تر نیز درتاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ نیز به دلیل نارسایی کبد و بیماری پروستات، دربیمارستان سینا بستری شده بود.

سیف زاده اواخر سال ۱۳۹۰ درشهر ارومیه به اتهام خروج غیرقانونی از ایران دستگیر و به تحمل مجازات دوسال حبس تعزیری محکوم شده است.

این وکیل دادگستری ۶۸ ساله، روز دوم اسفندماه ۱۳۹۱ و پس از بازگشت از بیمارستان، حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را در زندان رجایی شهر دریافت کرده است.

براساس رای نهایی شعبه ۵۴ تجدیدنظر، آقای سیف‌زاده باید به دلیل نوشتن مقالات و امضای بیانیه‌های گروهی از داخل زندان درخصوص مرگ «عزت‌الله سحابی» و«هدی صابر» و هم‌چنین نوشتن نامه‌ای به «سیدمحمد خاتمی» از داخل زندان، به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم و درمجموع هشت سال در زندان نگهداری شود.

گفتنی‌است حکم تکمیلی ۶ سال حبس محمد سیف زاده را ابوالقاسم صلواتی صادر کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.