ششمین روز اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان گوهردشت کرج

پنجشنبه, 10ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

etesab.ghaza

بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی سعید پور حیدر در اعتراض به شرایط غیر انسانی و انتقال به بند ۱، در کنار زندانیان عادی و خطرناک ششمین روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.

زندانی سیاسی سعید پور حیدر متولد ۱۳۶۰ از روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی و انتقالش به بند زندانیان عادی و خطرناک دست به اعتصاب غذا زده است. بازجویان وزارت اطلاعات نه تنها به خواستهای این زندانی سیاسی توجهی نمی کنند بلکه به طرق مختلف او را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

زندانی سیاسی سعید پور حیدر در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۳ به سالن۲ بند ۱ زندان گوهردشت کرج منتقل شد. بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی و اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت نظام،فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری (آخوند علی خامنه ای) و نشر اکاذیب در فضای مجازی نسبت داده اند.

این زندانی سیاسی علیرغم گذشت نزدیک به ۳ ماه در حالت بلاتکلیفی بسر می برد و دائم مورد اذیت و آزار زندانبانان ولی فقیه می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل مسکونی ، دستگیری و انتقال به شکنجه گاه ها و پرونده سازی علیه جوانان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ اردیبهشت ۹۴برابر با۲۹ آوریل۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.