گزارشى از وضعیت سعید شیرزاد؛ دوازدهمین ماه بازداشت موقت

چهارشنبه, 16ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

said shirzad

با ورود به دوازدهمین ماه بازداشت سعید شیرزاد، هنوز دادگاه این فعال مدنى برگزار نشده است.

به گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وکیل این زندانى با وجود درخواست هاى مکرر هنوز امکان ورود و مطالعه پرونده وى را پیدا نکرده است، مسئله اى که خلاف قانون دادرسى در ایران است.

این فعال مدنى در اعتراض به این مسئله تاکنون دو بار از شرکت در جلسه دادگاه خوددارى کرده است ولى وکیل تعیینى وى همچنان از مطالعه پرونده یا ملاقات با موکل محروم است.

سعید شیرزاد در خرداد ماه سال ٩٣ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و ابتدا به زندان اوین منتقل شد و پس از مدتی به دلیل اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و بازداشت موقت به زندان رجایی شهر تبعید شد.

سعید شیرزاد نخستین بار در ٣١ مرداد ماه سال ٩١، زمانى که براى امداد و کمک رسانى به مردم زلزله زدا آذربایجان شرقى به اهر رفته بود، بازداشت و پس از گذراندن ١٩ روز با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.

این فعال حقوق کودکان در زمینه آموزش کودکان کار و خیابانى و کمک به مشکلات آموزشی کودکان زندانیان سیاسی، هم اکنون بدون صدور حکم و برخلاف اصل تفکیک جرائم، در بند یک زندان رجایى شهر، با مجرمان جرائم غیرسیاسى و بعضا خطرناک نگهدارى مى شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.