اخبار کارگری: سیزدهمین روز اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز

شنبه, 19ام اردیبهشت, 1394
اندازه قلم متن

eteraz-kargaran

سیزدهمین روز اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز که تحت مدیریت شرکت پیمانکاری «کیسون» فعالیت دارند از روز یکشنبه (۶ اردیبهشت) تاکنون در اعتراض به دریافت نکردن حقوق طی ۴ ماه گذشته دست از کار کشیده‌اند.

یکی از کارگران قطار شهری اهواز درباره دلایل این اعتراض صنفی می‌گوید؛ از شرایط کار با شرکت پیمانکاری کیسون رضایت نداریم. این شرکت با وجود داشتن داشتن منابع مالی کافی، در پرداخت دستمزد ماهانه کارگران کوتاهی می‌کند.

به گفته کارگران پیمانی، بیش از ۹۰۰ کارگر با شرکت پیمانکاری کیسون در اجرای پروژه قطار شهری اهواز همکاری دارند. حدود ۶۰۰ نفر از این کارگران که مستقیما با شرکت کیسون کار می‌کنند طی ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند و پرداخت حقوق باقی کارگران که در شرکت‌های پیمانکاری کوچکتری با کیسون همکاری دارند نیز دو ماه به تاخیر افتاده است.

به ادعای کارگران، همه مسئولان بویژه مسئولان استان و شهرستانی از موضوع اعتصاب کارگران پیمانی پروژه قطار شهری اهواز با خبرند اما هیچ توجهی به مطالبات کارگران ندارند.

****
تجمع کارگران کنتور سازی ایران در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق

در پی تعویق دو ماه حقوق ۴۸۰ کارگر کارخانه «کنتور سازی ایران» در قزوین، صبح امروز حدود ۶۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

تجمع کارگران کنتور سازی ایران در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق

منابع خبری ایلنا در کارخانه کنتور سازی ایران گزارش می‌دهند تجمع اعتراضی امروز صبح (۱۹ اردیبهشت ماه) به دلیل بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه کنتور سازی به تعویق ۲ ماه حقوق کارگران صورت گرفته است.

کارگران می‌گویند حقوق‌شان در ماه‌های اسفند ۹۳ و فروردین ۹۴ پرداخت نشده است و همچنین حق عیدی حدود ۳۰ نفر از کارگران قرار دادی با سوابق حداقل ۱۴ سال کار، تا کنون پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، علاوه بر تعویق دستمزد، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است.

کارگران معترض درباره مشکلات بیمه تکمیلی خود می‌گویند: با وجود آنکه هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی آتیه سازان کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل واریز نشدن حق بیمه به حساب شرکت بیمه گر بهره‌مند نیستند.

به گفته کارگران حاضر در تجمع، کارفرما مدعی است خریداران محصولات این کارخانه که وزارت نیرو و سایر ادارات برق در سراسر کشور هستند، بدهی‌های خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این موضوع باعث کمبود نقدینگی در این واحد تولیدی شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.