جدول سی و هفت ساله طلاق در ایران – رشد هزار و هفتاد درصدی طلاق نسبت به سال 1357 + نمودار

Friday, 22nd May, 2015
اندازه قلم متن

talagh

(منبع مرکز آمار ایران/ اداره ثبت احوال)

در سال 1357 در کشور حدود پانزده هزار طلاق داشته ایم، در سال گذشته (1393) هر ساعت 19 طلاق به ثبت رسیده است و در مجموع 163 هزار و 572 مورد طلاق در سال 93 در کشور به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل(1392)، با افزایش پنج و سه دهم درصدی روبرو بوده است.

کلا بر طبق آمار در سال 1393 نسبت به سال 1357 ما با یک رشد هزار و هفتاد درصدی (ده و هفدهم برابری) طلاق روبرو بوده ایم. بهر حال این رشد نشانه وخیم شدن وضعیت اقتصادی مردم و بیکاری گسترده جوانان که ناشی از سو مدیریت می باشد.

nemudar

تعداد طلاق سال
15253 1357
21170 1358
23987 1359
24423 1360
31221 1361
35867 1362
35178 1363
38983 1364
35211 1365
33433 1366
33114 1367
33943 1368
37827 1369
39336 1370
33983 1371
29312 1372
32706 1373
34738 1374
37817 1375
41816 1376
42391 1377
51044 1378
53797 1379
60559 1380
67256 1381
72359 1382
73882 1383
84241 1384
94039 1385
99852 1386
110510 1387
125747 1388
137200 1389
142841 1390
151763 1391
155369 1392
163572 1393

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

4 نظر

  1. فاکتورهای دیگری هم دخیل هست! مثل افزایش چمعیت و اینترتت و توانایی بیشتر در سفر و مسایل اقتصادی و کار کردن زوجین و حتی فرزندان و حتی تداخل اینها با ارزشهای فرهنگی که به این نسبت تغییر نکرده اند! اینها همه به احتمال طلاق کمک میکنند میزان طلاق بیشتر شوند.. که خیلی از این فاکتورها باعث بالا رفتن طلاق نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای دنیا شده است.. همچنین از سوی دیگر این آمار خود سبب ترس از اختمال طلاق ایجاد و افزایش پدیده ای بنام ازدواج سفید میشود.

  2. از این اطلاعات همانطور که گفته اید به نتایج درستی میشود رسید.
    ولی بهتر بود که در کنار تعداد طلاق ها تعداد ازدواج ها را هم ذکر میکردید.
    چون همیشه بهتر از اینجور چیزها را به طور درصدی بیان کرد.
    برای مثال در حال حاضر در آلمان از ۵۲۰ هزار ازدواج ۱۸۰هزار به طلاق میرسه که آن تقریبا ۳۶درصد تمام ازدواجها معنی داده میشود.
    با تشکر

  3. غلام عسگری

    هموطنان گرامی انچه دراین نموداردقیق وتحقیقی امده یکی ازدستاوردهای تاسف برانگیز مصادره حاصل انقلاب ملت ایران واستقرارحکومت جهل وجوروفساد وجنایت اخوندی با دسیسه دول استعماری میباشد که ازنظراخوندها بخشی ازپروژه ارتجاعی تعجیل درظهورامام همیشه غایب عج الله عنوان میشود وبه خورد مردم عامه داده شده ومیشود چراکه قشرملا واخوند مفتخورازدیربازموفقیت خودرا درنااگاهی درفقرفکری وفقرفرهنگی وفقروفلاکت مالی ومعیشتی مردم دانسته ومیدانند وتنها دشمن بقا انها عقل وخرد ودوری ازخرافه گری میباشد که درصورت تحقق این مهم بطوریقین بساط دکانداران دین برچیده خواهد شد وطلاق یعنی فروپاشی کانون اخلاقی که منجربه فروپاشی کانون زندگی اقشارتحت ستم وتبعیض میشود ودراین میان ضمن افزوده شدن برناهنجاریهای اجتماعی سرنوشت تلخی برای فرزندان خردسال این زوج ها رقم خواهد زد.به امید فردایی بدون ستم وتبعیض.

  4. باتناسب جمعیت باید رشد حدود400درصدی رادرنظر گرفت