ایران به روایت عدد و رقم؛ از۱۰۰ بیمارستان نیمه‌تمام تا کمک ۲۵۰۰ تُنی به یمن

یکشنبه, 3ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

adad

اعداد و ارقام بعضی وقت‌ها، حامل واقعیت‌هایی شگفتی‌آفرین هستند. رادیوفردا نگاهی دارد به آمار و ارقامی که به تازگی در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:

وجود ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین در کشور

خبرگزاری مهر، سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت: مرتضی میرباقری، قائم‌مقام امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور با اشاره به وجود ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین در کشور گفت: «بزرگترین ویروس و نکبت کشور در بخش فرهنگی و اجتماعی حاشیه نشینی است.»

بیش از ۱۰۰ بیمارستان نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

ایرنا، یکم خرداد: محمد جعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، گفت: «در حال حاضر بیش از ۱۰۰ بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد.»

محموله ۲۵۰۰ تنی کمک‌های ایران در راه یمن

فارس روز دوم خرداد نوشت که محموله ۲۵۰۰ تنی کشتی امدادرسان ایران‌شاهد در همین روز در بندر جیبوتی طی ۴–۵ روز تخلیه می‌شود و توسط کشتی مونا که در اختیار مرکز برنامه جهانی غذاست به یمن فرستاده می‌شود.

غیرفعال بودن ۳۴۶ واحد تولیدی سیستان و بلوچستان

ایسنا، ۲ خرداد: نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان بلوچستان گفت: «تعداد کل واحدهای تولیدی استان در حال حاضر ۱۲۶۲ واحد بوده که در بین ۳۱ استان دارای رتبه ۱۹ هستیم که ازاین تعداد، ۳۴۶ واحد غیرفعال است.»

نادر میرشکار گفت: «از جمله دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی استان فرسوده بودن ماشین‌آلات و مشکل فروش محصولات تولیدی و مدیریتی است.»

برگشت روزانه ۱۸۰ میلیارد تومان چک

مهر روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت نوشت: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد، بطور میانگین روزانه ۱۸۰ میلیارد تومان چک در کشور برگشت می‌خورد و این زنگ خطری برای بالا رفتن آمار زندانیان کشور است.

این خبرگزاری می‌افزاید که تعداد چک‌های برگشتی در سال ۱۳۷۸ حدود ۲٫۶۳ میلیون برگ بوده که با شیب صعودی، این رقم در سال ۱۳۹۰ به ۶٫۳۷میلیون برگ رسیده‌است. این آمار حاکی از رشد ۱۴۲ درصدی تعداد چک‌های برگشتی طی دوره مورد بررسی است.

به نوشته مهر، ۴۶۰۰ زندانی چک بلامحل در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند.

یک میلیون و ۵۷۰ هزار پرونده در محاکم تهران

مهر، ۱ خرداد: حسین طلا، عضو مجمع نمایندگان استان تهران خبر داد که در تهران «در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۷۰ هزار پرونده وارد محاکم شده‌است.»

او توضیح داد که «یک پرونده ۲۴ هزار شاکی و پرونده دیگری ۱۲ هزار شاکی دارد که فقط برای تایپ اسامی شاکیان در مقدمه پرونده نیاز به ۱۰ نفر نیروی کار است و حتی ثبت نام شاکیان نزدیک به یکهزار صفحه کاغذ است.»

قیمت آپارتمان‌های ۷۰ متری در تهران

ایسنا، ۲ خرداد: بررسی میدانی خبرنگار ایسنا از قیمت آپارتمان‌های ۶۵ تا ۷۰ متری با عمر زیر ۱۰ سال ساخت در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که یک واحد آپارتمان ۷۰ متری واقع در خیابان پونک، بلوار عدل همراه با پارکینگ و انباری به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به نوشته ایسنا، یک واحد آپارتمان ۶۷ متری واقع در خیابان نارمک، دوخوابه همراه با پارکینگ و انباری به قیمت ۲۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این خبرگزاری می‌افزاید: یک واحد آپارتمان ۷۰ متری واقع در خیابان خانی‌آباد نو همراه با آسانسور و پکیج به قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سرقت از ۲۰۰۰ متقاضی ازدواج در سایت همسریابی

خبرگزاری ایلنا، ۲۹ اردیبهشت: تورج کاظمی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از شناسایی و دستگیری گرداننده یک سایت غیرقانونی همسریابی خبر داد و گفت: «متهم اطلاعات حساب حدود ۲۰۰۰ متقاضی ازدواج را به سرقت برده بود.»

کاظمی با اشاره به دستگیری متهم؛ مبلغ کلاهبرداری شده را تاکنون چند صد میلیون تومان اعلام کرد.

ایران جزء ۷ کانون مهم سالک در دنیاست

ایسنا، ۲ خرداد: مهدی طبایی، متخصص پوست و معاون جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، گفت: «سالَک یک بیماری است که شیوع جهانی دارد به طوری که بیش از ۸۰ کشور دنیا درگیر سالک هستند و ایران نیز جزء ۷ کانون مهم سالک در دنیاست البته این بیماری در افغانستان، پاکستان، عراق و حتی بخش‌هایی از روسیه و سوریه و چین به عنوان کشورهایی که بیشتر درگیر هستند دیده می‌شود.»

وی تصریح کرد: «گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که سالانه ۱٫۵ تا ۲ میلیون نفر در جهان به سالک مبتلا می‌شوند که ۹۰ درصد این موارد در ۹ کشور دنیاست که ایران هم یکی از این ۹ کشور است. طبق آمارهای موجود در کشور ما حدود ۱۹ هزار ابتلاء به سالک در سال وجود دارد.»

۳۶۸ روستای گیلان تشنه است

ایسنا، ۲ خرداد: محمدعلی فرامینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، گفت: «۳۶۸ روستا در این استان در معرض تنش آبی قرار دارند.»

وی اضافه کرد: «میزان کمبود آب آشامیدنی در این روستاها ۵۱۰ لیتر در ثانیه برآورد شده‌است.»

مرگ جوان ۲۲ ساله به خاطر «رولت روسی»

ایسنا، ۲ خرداد به نقل از روزنامه «اعتماد» می‌نویسد که در منطقه شهریار، در اطراف تهران، پنج نوجوان «از سر شوخی» یک اسلحه خریده‌اند و به یکی از گاوداری‌های شهریار رفته‌اند تا آنجا «رولت روسی» را اجرا کنند.

بنا بر این گزارش، به عنوان اولین نفر از جمع، «یک جوان ۲۲ ساله اسلحه را برداشت. تنها یک گلوله در آن گذاشت. با کف دست، خشاب اسلحه را چرخاند و آن را روی شقیقه‌اش گذاشت. می‌خواست نشان دهد که از چهار دوست دیگر خود شجاع‌تر است. دوستانش به او نگاه می‌کردند. شاید منصرف شده بودند اما چیزی نمی‌گفتند. پسر جوان، ماشه را چکاند. ناگهان صدای تیر، سکوت را در هم شکست. تنها گلوله خشاب، شقیقه پسر جوان را شکافت و از سمت دیگر خارج شد. دوستانش پس از رهایی از بهت و حیرت اولیه، او را به بیمارستان بردند اما فایده‌ای نداشت؛ ‘رولت روسی’ به مرگ جوان ۲۲ ساله ختم شده بود.»
از: سحام نیوز
منبع: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.