انتقال به بند یک با بیماری و ضعف جسمانی؛ بازگشت کارگر زندانی بهنام ابراهیم زاده از انفرادی

شنبه, 16ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

behnam ebrahimzadeh

بهنام ابراهیم زاده، کارگر زندانی، با ضعف جسمانی و بیماری، از سلول انفرادی، مستقیما به بند یک زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم زاده ظهر روز شنبه ۱۶ خرداد ماه در حالی که به دلیل اعتصاب غذا و ضرب و شتم، به شدت بیمار بود، از سلول های انفرادی به بند یک زندان رجایی شهر منتقل شد.

یکی از نزدیکان آقای ابراهیم زاده به گزارشگر هرانا گفت: “بهنام بعد از اعتراض به رئیس بند اول از طرف رئیس بند و پاسدار بند ها به شدت کتک خورد و به انفرادی رفت، آنجا هم دوباره کتکش زدند و اعتصاب غذا کرد، امروز هم که در حالی وارد بند شد که حتی حرف نمی توانست بزند.”

این در حالی است که دیروز آقای ابراهیم زاده در پی وخامت حال، از سلول انفرادی به بهداری زندان منتقل شده بود.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضرب و شتم و کتک زدن زندانیان در زندان رجایی شهر کرج به بهانه های مختلف، امری مسبوق به سابقه است و مسئولین زندان در اکثر موارد با تشکیل پرونده و تنظیم گزارش های خلاف واقع، زندانیان را از پیگیری قضایی نیز منصرف می کنند که این موضوع تا کنون اعتراضات زیادی را از سوی زندانیان و خانواده های آنان بر انگیخته است.

این کارگر زندانی پیش از انفرادی در بند دو معروف به دارالقران نگهداری می شد و اکنون نیز برخلاف اصل تفکیک جرائم به بند یک زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است که زندانیان سیاسی در آن به همراه زندانیان جرائم غیرسیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می شوند.

آقای ابراهیم زاده، به دلیل ابتلا به آرتروز و درد شدید آن بارها خواستار اعزام به بیمارستانی خارج از زندان شده است که با آن مخالفت شده است، همچنین پسر نوجوان وی به سرطان خون مبتلاست و بیش از دو ماه از آخرین ملاقات وی با خانواده اش می گذرد، خانواده به دلیل دوری راه امکان ملاقات هفتگی مرتب را ندارند و به همین دلیل آقای ابراهیم زاده از خانواده اش خواسته است که برای ملاقات وی مراجعه نکنند.

بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری و حقوق کودک در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. وی که در حال سپری کردن پنجمین سال محکومیت خود است، پس از حادثه حمله به بند ۳۵۰ اوین موسوم به “جمعه سیاه” دوباره محاکمه و به ۹/۵ سال حبس اضافه محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.