جمهوری اسلامی قتلگاه انسان: ۳۲ اعدام در یکروز در زندانهای قزلحصار کرج، شیراز، بندرعباس و ارومیه

دوشنبه, 18ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

edam

اعدام ۱۱ زندانی در قزلحصار کرج

یازده محکوم جرائم مواد مخدر، صبح امروز در زندان قزلحصار کرج به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز دوشنبه هیجدهم خرداد ماه، از جمع محکومینی که به سلول های انفرادی منتقل شده بودند،حکم اعدام ۱۱ زندانی، در قزلحصار کرج اجرا شد و بقیه همچنان در انتظار اعدام می باشند.

پیشتر منابع هرانا، از انتقال بیش از بیست زندانی به سلول های انفرادی خبر داده بودند.

به گفته یکی از منابع هرانا، این تعداد انتقال و اجرای حکم، از تاریخ تصویب قانون مبارزه با مواد مخدر بی سابقه و فاجعه بار است، گفته میشود تعداد منتقل شدگان به حدی است که حتی خود زندانیان هم از آمار دقیق آنها اطلاعی ندارند.

به دلیل سختی ارتباط و پراکندگی در واحدهای مختلف زندان و همچنین حساسیت موضوع، ارائه آماری دقیق برای هرانا ممکن نیست ولی همه منابع، در کم سابقه و حتی بی سابقه بودن این حجم از انتقال برای اعدام اتفاق نظر دارند و برخی از آنان، از انتقال بیش از ۳۵ تن جهت اجرای حکم، خبر داده اند.

زندان قزلحصار کرج، پیشتر دارای ۸ چوبه دار بود که به گفته زندانیان، اخیرا با افزودن سه جایگاه، به ۱۱ چوبه دار رسیده است.

این اقدام کم سابقه باعث تشویش و نگرانی شدید زندانیان قزلحصار و خانواده های آنان شده، در همین رابطه دیروز، تعداد زیادی از خانواده های محکومین که برای آخرین ملاقات فراخوانده شده بودند، روبروی زندان قزلحصار کرج اجتماع کردند،

اخبار تایید نشده ای دیگری از انتقال به انفرادی گروه پرچمعیتی از زندانیان در زندان رجایی شهر کرج نیز به هرانا رسیده است که مشخص نیست زندانیان مورد اشاره به زندان قزلحصار منتقل شده اند یا همچنان در زندان رجایی شهر کرج به سر می برند.

لازم به یادآوری است زندان قزلحصار کرج در ماه های اخیر، شاهد سیر صعودی اعدام های دسته جمعی و اعلام نشده محکومین جرائم مواد مخدر بوده است، این اعدام ها که در سکوت خبری و در غیاب اطلاع رسانی مسئولین قضایی انجام می شود، در حالی شدت گرفته است که پیش از این قرار بود در اردیبهشت ماه، لایحه لغو مجازات اعدام برای جرائم مواد مخدر، در صحن علنی مجلس مطرح شود، امری که با وجود گذشت از موعد مقرر هنوز عملی نشده است.

****

هفت زندانی در شیراز اعدام شدند

هفت محکوم جرائم مواد مخدر، صبح امروز در شیراز به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این هفت زندانی، صبح روز جمعه از زندان پیربنا به سلول های انفرادی زندان عادل آباد منتقل شده بودند و حکم اعدام همگی در سحرگاه یکشنبه هفدهم خرداد اجرا شد.

هویت زندانیان اعدام شده برای گزارشگران هرانا نامشخص است و مسئولین و ارگان های قضایی نیز تاکنون در این باره اطلاع رسانی نکرده اند.

****
اعدام هشت زندانی در بندرعباس

هشت زندانی محکوم به اعدام جرائم مواد مخدر، صبح امروز در بندر عباس به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم هشت محکوم جرائم مواد مخدر، صبح امروز هیجدهم خرداد ماه، در زندان بندر عباس اجرا شد.

خانواده دو تن از زندانیان اعدام شده که دیروز برای آخرین ملاقات به زندان بندرعباس فراخوانده شده بودند، اجرای حکم اعدام و تحویل جنازه اطرافیان خود را در گفتگو با گزارشگر هرانا، تایید کرده اند.

همزمان سه محکوم زن نیز از بند نسوان زندان بندر عباس، برای اجرا فراخوانده شده بودند، که به دلایل نامشخص اجرای حکمشان به تعویق افتاد یا منتفی شد و به داخل بند بازگشتند.

اسامی آقایان اعدام شده، همراه با اتهام، سن و محل سکونت به شرح زیر است:

۱.چراغ کارگشا، مواد مخدر، ۳۸ ساله، سیستان و بلوچستان

۲.فرهاد منافی، مواد مخدر، ۵۸ ساله، ارومیه

۳.محمد شفیعی جم، مواد مخدر، ۶۳ ساله، خرم اباد

۴.گل محمد شهدادی. مواد مخدر، ۳۳ساله، زابل

۵.عبدالمجید پرند اور، مواد مخدر، ۶۵ ساله، بندر عباس

۶.خان میرزا جعفری، مواد مخدر، ۵۷ ساله، تبریز

۷.منصور مختاری نژاد، مواد مخدر، ۴۰ ساله، زاهدان

۸.حسن میرزایی، مواد مخدر، ۲۵ ساله، کرج

توضیح: منابع هرانا، ابتدا  از اعدام ۱۱ نفر از جمله سه زن در بندر عباس، خبر داده بودند در حالی که حکم اعدام زنان منتقل شده به دلایل نامشخصی اجرا نشده بود، ولی انتقال اولیه و تاخیر در بازگشت زنان به بند موجب سو تفاهم و درج عدد ناصحیح شده بود که با پیگیری های گزارشگران هرانا، پس از چند ساعت اصلاح شد.

****

شش زندانی در ارومیه اعدام شدند

شش محکوم به اعدام، سحرگاه امروز، در زندان ارومیه، به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شش محکوم جرائم مواد مخدر، صبح امروز هجدهم خرداد ماه، در محوطه زندان ارومیه به دار آویخته شدند.

بهروز درویشی، نصرت عباسی، محمد بهاالدینی، خورشید عباس نژاد، بهنام خلیل پور و رسول محمدی نام شش اعدام شده امروز بود که هنوز از سوی منابع و ارگان های رسمی به آن اشاره ای نشده است.

گفتنی است، روند اجرای احکام اعدام و مخصوصا اعدام محکومین مواد مخدر، در حالی افزایش یافته است که پیش از این قرار بود با مطرح شدن لایحه لغو مجازات اعدام برای جرائم مواد مخدر در اریبهشت ماه، اولین گام عملی حکومت ایران برای کاهش آمار اعدام برداشته شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.