پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در تهران بدون حضور زنان

شنبه, 30ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

vollyball

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین بازی از لیگ جهانی ۲۰۱۵، در تالار ۱۲ هزارنفری آزادی تهران با نتیجه سه بر صفر از سد آمریکا گذشت. تماشاگران زن نیز به رغم تهدیدهای فدراسیون بین‌المللی والیبال مبنی بر تحریم ایران راهی به ورزشگاه آزادی پیدا نکردند.

سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی و مجتبی میرزاجانپور ترکیب اول ایران را در این مسابقه تشکیل می‌دادند.

والیبالیست‌های ایران با حمایت گسترده تماشاگران، ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود خاتمه دادند. در ست دوم آمریکا پیش افتاد اما اشتباهات شوجی در دریافت، باعث شد ایران فاصله را جبران کرده و نتیجه را ۲۹ بر ۲۷ به سود خود به پایان برساند.

گیم سوم بازی را هم بازیکنان ایران با نمایشی برتر، با حساب ۲۵ بر ۲۰ برنده شدند تا هر سه امتیاز مسابقه را نصیب خود کنند.

در گروه B آمریکا ۱۷ امتیازی است و در رتبه نخست قرار دارد. لهستان ۱۴ امتیاز دارد و شاگردان اسلوبودان کواچ هم ۱۰ امتیاز اندوخته‌اند.

در دیگر بازی این گروه، لهستان مهمان روسیه بود که با نتیجه سه بر یک شکست خورد. ست اول با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ به سود روسیه ثبت شد اما در ادامه، لهستان جبران کرد تا با کسب هر سه امتیاز، ۱۴ امتیازی شود. روسیه با یک امتیاز قعرنشین است.

در بازی ایرات و آمریکا، اشتباهات میرزاجانپور در دو صحنه باعث کسب امتیاز آمریکا شد. سعید معروف به نیمکت اشاره کرد که این بازیکن را تعویض کنند. جالب اینکه میرزاجانپور بلافاصله تعویض شد و گزارشگر پخش زنده از صداوسیما نیز به این موضوع اشاره کرد.

در روزی که نه زنان تماشاگر و نه حتی خبرنگاران زن را هم به ورزشگاه راه نداده بودند، مسئولیت گویندگی سالن را به یک زن سپرده بودند که این تناقض، سوژه طنز برخی کاربران و نویسندگان ورزشی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

پژمان راهبر از سردبیران با سابقه مطبوعات ورزشی با اشاره به این موضوع، در صفحه فیسبوک خود نوشته است: روحانی متشکریم.

بنابر گزارش‌ها، تلویزیون ایران موقع نواختن سرود ملی آمریکا صدای میکروفون‌های خود را در داخل سالن خاموش کرد و فقط صدای گزارشگرش را پخش کرد.

صبح روز مسابقه، خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که نیروهای اسواران یگان ویژه ناجا با حضور در مجموعه ورزشی آزادی، تامین امنیت مسابقه را به عهده می‌گیرند تا «از هرگونه هنجار شکنی» ممانعت کنند.

این خبرگزاری نوشت نیروهای یگان اسواران با «تجهیزات جدید و متناسب با ماموریت خود» در اطراف استادیوم حضور می‌یابند.

خبرگزاری ایسنا هم یادآور شد نیروهای یگان ویژه تدابیر شدیدی را برای کنترل جمعیت اتخاذ کرده بودند، طوری که ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد. حتی نیروهای حراست و یگان ویژه با خبرنگاران درگیر شدند.

به گزارش این خبرگزاری، «برخورد سختگیرانه» نیروهای حراست حتی در جایگاه ویژه نیز ادامه داشت و دوربین HD مستقر در این جایگاه را شکستند.

فارس نیوز گزارش داده که تعداد زیادی از تماشاگران با وجود داشتن بلیت موفق به حضور در سالن نشدند. به نوشته این خبرگزاری، تجمع تماشاگران در پشت در سالن باعث ایجاد درگیری‌هایی بین آنها و ماموران حراست شد.

در ادامه، نیروی انتظامی هم دخالت کرد و به تماشاگران گفت مسئولیت داشتن بلیت آنها با نیروی انتظامی نیست. فارس نیوز نوشته که دوربین اصلی صداوسیما برای پخش بازی که در جایگاه ویژه نصب شده بود هم در حین درگیری ماموران حراست با تماشاگران شکست.

در گزارش دیگری از خبرگزاری فارس، تاکید شده است که ماموران حراست با نفراتی که آی دی کارت داشتند هم برخورد می‌کردند که در برخی مواقع «باعث ایجاد درگیری‌هایی» نیز شد.

با وجود اینکه خبرنگاران خانم را به داخل سالن راه نداده بودند، اما جایگاه خبرنگاران از افراد مختلف پر شده بود.

تیم ملی والیبال ایران روز یکشنبه در هشتمین مسابقه‌اش از لیگ جهانی ۲۰۱۵ به مصاف آمریکا خواهد رفت.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.