کودکان ایرانی گرسنه بمانید، شهر امن است

دوشنبه, 1ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

fariba-davoodi-mohajer

۸۰۰ هزار کودک زیر۶ سال ایرانی از سوء تغذیه رنج می برند، و حدود یک چهارم کل کودکان ایرانی در این سن هستند؛ خبری که هفته پیش منتشر شد و ما راحت از آن کنار آن گذشتیم.

۹۰ درصد رشد مغزی انسان ها تا ۶ سالگی شکل می گیرد و اگر کودکان تا این سن مواد مورد نیاز برای رشد مغزی را دریافت نکنند در بزرگسالی دچار عقب ماندگی ذهنی می شوند. این خبر یک پبام واضح دارد. پیامی که می گوید تا ۲۰ سال آینده یک چهارم جمعیت جوان ایران دچار عقب ماندگی های ذهنی خواهند شد.

وزارت بهداشت اعلام کرده این وزارت خانه در تمام مناطق کشور شبکه بهداشتی گسترده ای دارد که همه روستاها را تحت پوشش خود قرار می دهد. هر کودکی بعد از تولد، تحت پایش سلامتی قرار می گیرد و رشد قد و وزن و نیز واکسن های او در کارت پایش رشد ثبت می شود و این پایش رشد نشان دهنده یک فاجعه ملی است که در راه است.

در این خبر همچنین آمده بود: برآوردها نشان می دهد که نیمی از این تعداد، بر اثر عواملی مانند بیماری و فقر فرهنگی درگیر سوء تغذیه اند و نیمی دیگر از این کودکان زیر ۶ سال، فقط و فقط به این خاطر دچار سوء تغذیه و رشد ناکامل مغزی هستند که در خانواده های تهیدست به دنیا آمده اند.

این خبر نشان می دهد جمعیت جوان ایران که زمانی به تیز هوشی معروف بود قرار است با مغزهایی که دچار نقص تکامل است زندگی کند. به عبارتی حکومتی که تنها به توبره کشیدن منابع و ذخایر ملی ایران مشغول بوده، مسوولانی که از حکمرانی تنها دزدی از جیب ملت را به خوبی انجام داده اند کمر به نابودی نوزادان در راه هم بسته اند.

اختلاس ۳ هزار میلیاردی یادتان هست؟

همان اختلاسی که ۷ بانک در آن دخیل بودند و زمینه درگیری دو جناح اصول گرا را در پی داشت. دزدی علنی از جیب ملت ایران که به نوشتهٔ رسانه های کشور ، بزرگترین اختلاس در تاریخ ایران بوده است. اگر به خبرهای آن دوران بازگردیم در جلسات دادگاه نام چندین تن از مدیران دولتی برده شد که می توان به وزیر سابق راه و ترابری، معاون وزیر صنایع، قائم مقام سابق بانک مرکزی، معاون سابق وزیر اقتصاد، وزیر سابق صنایع، معاون سابق وزیر راه و ترابری و برخی از نمایندگان مجلس و نزدیکان محمود نژاد اشاره کرد.

اختلاس در بیمه را به یاد دارید. پای محمد رضا رحیمی، دست راست محمود احمدی نژاد از همان جا به زندان کشیده شد. رییس جمهوری که با پوشیدن یک کاپشن و دروغ های بزرگ ملتی را به مسخره کشید و علی خامنه ای به صراحت از این دزد حمایت کرد و خون تعداد زیادی از جوانان ایرانی برای کودتای انتخاباتی وی به زمین ریخته شد.

یکی از متهمان اصلی پرونده “اختلاس بیمه” در ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ گفت که “یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان” به حساب شخصی محمدرضا رحیمی، رییس پیشین دیوان محاسبات و معاون اول احمدی نژاد واریز کرده است. از این متهم که در جریان هشتمین دادگاه اختلاس از بیمه و استانداری تهران با نام “د. س” معرفی شد،به عنوان “جعبه سیاه” این پرونده یاد شد. مرتضی تمدن استاندار تهران یکی از متهمان رسمی این اختلاس بود.

۸۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال ایرانی از سو تغذیه رنج می برند و سلطان شکر آزاد می گردد. به گفته یکی از نمایندگان مجلس در آن زمان، سلطان شکر ایران با دریافت میلیاردها تومان تسهیلات بانکی از محل وام هایی که سود چهاردرصد دارد، یا اصلا هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد، بسیاری از کارخانه های شکر را خریده است. او پس از چند ماه با اعلام ورشکستگی و اخراج کارگران با تغییر کاربری محل و استفاده از رانت های دولتی، به برج سازی در کارخانه ها اقدام کرد و از این راه میلیاردها تومان ثروت دیگر به جیب زد.

کودکان فقیر ایران دچار سوء تغذیه اند؛ چرا نباشند وقتی می توان لباس پیامبر بر تن کرد و به نام پیامیر عقل ملتی را دزدید و تا یک شاهی آخر بیت المال را به جیب زد. جمهوری اسلامی به نام روحانیت و کمک به کوخ نشینان و یاری مستضعفین آمد، اما دستش را در جیب همان مستضعفان کرد. واقعیت این است که سالهاست دزدی از اموال مردم ایران به وسیله حکومت و حلقه های وابسته به حکومت بیداد می کند و رهبران مدعی اسلام نه تنها سکوت که با آنها همراهی می کنند.

یادتان است آن اختلاسی را که متهم با تبانی با رییس شعبه بانک صادرات در محل کارخانه فولاد، اقدام به صدور ال. سی های جعلی به مبالغ دهها میلیارد تومانی می کرد و بدون آن که وجه ال سی های مذکور را به بانک بپردازد، ال.سی ها را دریافت و به بانک های دولتی و خصوصی دیگر داخلی به قیمتی پایین تر از قیمت رسمی ال.سی می فروخت؟

ال سی هایی که در سامانه اطلاعاتی بانک صادرات ثبت نمی شد و خریداران ال سی با استعلام از همان شعبه صادرکننده اقدام به خرید ال سی می کردند و درنهایت مبالغ ال سی های مذکور به بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار یا معادل سه هزار میلیارد تومان رسید.

گفته می شود این فرد از این مبلغ هنگفت جهت انجام سایر معاملات صوری و دلالی خود استفاده می کرده و از این مبلغ ، که از حساب بانک صادرات برداشت شده ، تنها ۵۰۰ میلیارد تومان صرف واسطه گری بانک های دیگر شده است.

گفته می شود فرد مذکور که مالک یکی از باشگاههای لیگ برتر فوتبال نیز بود، در بسیاری از صنایع معاملات و فعالیتهای اقتصادی نقش دارد. وی توانسته بود بدون رعایت مراحل قانونی و از محل همین سوء استفاده های مالی با حمایت برخی مقامات ارشد دولتی، اقدام به اخذ مجوز از بانک مرکزی برای بانک تاسیسی خود کند که با بالا گرفتن رانت خواری و دزدی های علنی نهادهای نظارتی به موضوع ورود می کنند و بانک مرکزی ناگزیر به ابطال مجوز وی می شود.

دزدی ها یکی پس از دیگری رو می شود در حالی که وزارت بهداشت می گوید برای رفع سوء تغذیه هر کودک در طول یک سال، فقط ۸۴۰ هزار تومان نیاز است. با ضرب این رقم در عدد ۴۰۰ هزار، به عدد ۳۳۶ میلیارد تومان می رسیم. یعنی کافی است روزانه ۹۲۰ میلیون تومان خرج شود تا ۴۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال از سوء تغذیه و عدم رشد مغزی نجات یابند و متعاقب آن، جامعه آینده، از چنین خسارت بزرگی رهایی پیدا کند و هزاران هزار کودک سر گرسنه بر بالین نگذارند.

آمار غیر رسمی می گوید دو و نیم تا چهار میلیون کودک کار در ایران وجود دارد؛ کودکانی که مدرسه نمی روند، در خطر تجاوز جنسی قرار دارند و انواع و اقسام خشونت ها علیه آنها اعمال می شود. کودکانی که قرار است بخشی از جامعه و آینده ایران را تشکیل دهند. کودکانی که مجبورند به هر کاری تن دهند چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همچنان مقدس باقی بماند.

چندی پیش علی اکبر ترکان یکی از مشاوران حسن روحانی گفت : اخیراً متوجه شده ایم ۳۵ میلیارد دلار از سپردهای بانک مرکزی نزد شرکت نیکو،از زیرمجموعه‌های شرکت نفت ، قرار دارد. مقر این شرکت در سوئیس و رئیس آن فردی به نام معینی است که در لیست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد.

ترکان این اختلاس مالی را کوهی از یخ مخفی توصیف کرد و گفت: بدهیهای دولت از سال گذشته به سیستم بانکی اضافه می شوند و دولت قبلی هزار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته است حال این اوراق سررسید شده اند.

کودکان ایرانی همچنان گرسنه بمانید شهر امن است.
از: روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.