احضار و بازجویی معلمان همچنان ادامه دارد، پرونده سازی برای یک زندانی سیاسی

چهارشنبه, 3ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

zendani

سایت حقوق معلم و کارگر: بر اساس گزارش رسیده در تاریخ بیست و پنجم خرداد به دنبال احضاریه ای که از طرف اداره اطلاعات نورآباد ممسنی از طریق پاسگاه فهلیان به گودرز شفیعیان از معلمان فعال صنفی استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد، وی به اداره اطلاعات نورآباد ممسنی مراجعه کرد. به گفته ایشان از همان برخورد اول با شیوه ای خشن و آمرانه با او برخورد شد.

اتهام وی را تحریک و دعوت معلمان به تجمع و اعتراض و اعتصاب عنوان کردند. گرچه گودرز شفیعیان آنان را به مواد متعدد قانونی ارجاع داد ولی ماموران او را زیر فشار روحی و روانی شدید بازجویی کرده و با تهدید از ایشان خواسته بودند که در مورد معرفی دیگران با آنان همکاری کرده و در آینده به حرکات اعتراضی ادامه ندهد.

پرونده سازی برای یک زندانی سیاسی

یوسف کاکه ممی، زندانی سیاسی زندان ارومیه، طی احضاریه ای به اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با رسانه های بیگانه به شعبه شش بازپرسی دادسرای ارومیه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این احضاریه در حالی روز سه شنبه دوم تیر به زندان ارومیه ابلاغ شده است که این زندانی از ۲۵ خرداد ماه به انفرادی های اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است و تا کنون خبری از وی در دست نیست.

با احضار یوسف کاکه ممی در زندان با اتهامات جدید، به نظر می رسد که مسئولین زندان و اداره اطلاعات ارومیه قصد پرونده سازی و ایجاد فشارهای مضاعف روی این زندانی سیاسی دارند.

یوسف کاکه ممی، شهروند مهابادی است که در سال ۱۳۸۶، بازداشت و به اتهام ارتباط و همکاری با پژاک، به ۹ سال زندان محکوم شد، وی تا قبل از انتقال در بند ۱۲ زندان ارومیه مشغول گذراندن حبس بود.
از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.