سومین محکومیت متوالی یک وبلاگ نویس؛ محمدرضا پورشجری به ۵ سال حبس محکوم شد

سه شنبه, 16ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

pour-shajari
به محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) زندانی سیاسی ندامتگاه مرکزی کرج، گفته شده است که به دلیل صدور ۵ سال حبس جدید، در موعد مقرر آزاد نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای پورشجری طی تماس تلفنی به دخترش گفته است که پس از مراجعه به مددکاری زندان، به وی اعلام شده که در تاریخ مقرر آزاد نخواهد شد چرا که به تازگی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” پنج سال حبس برای وی صادر شده است.

به گفته میترا پورشجری، هنوز این حکم رسما به وی ابلاغ نشده و فقط به صورت شفاهی از سوی مددکاری زندان به اطلاع پدرش رسیده است.

محمدرضا پورشجری آخرین بار هشتم مهرماه سال ۹۳، در حالی که فقط ۳۸ روز از آزادی اش می گذشت،مجددا بازداشت شد و در دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف حسینی، به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری (تبعید) در شهرستان اردکان استان یزد محکوم شد، طبق حکم صادره مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان نقدینگی و نیز وسایل شخصی آقای پورشجری که در زمان بازداشت همراه وی بوده است نیز ضبط گردید.

نویسنده وبلاگ “گزارش به خاک ایران”، پیشتر نیز در ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شده و به ۴ سال حبس محکوم شده بود که در زندان های رجایی شهر و زندان مرکزی کرج سپری شد و اوایل شهریور ماه سال ۹۳ با پایان محکومیت آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.