اخبار کارگری:

شنبه, 17ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

kargar-sanaye-bastebandi
کارگران مشمول بازنشستگی کارخانه های تولی پرس و صنایع بسته بندی البرز از کار اخراج شدند

۱۳ نفر از کارگران کارخانههای« تولی پرس» و «صنایع بسته بندی البرز» که از آذر ماه سال گذشته معطل اجرای بازنشستگی پیش از موعد هستند، از ورود به محل کار خود منع شدند.

به گزارش۱۶مرداد ایلنا،کارگران این دو واحد تولیدی کارفرمای واحد دارند و دلیل به تاخیر افتادن بازنشستگی آنها پرداخت نشدن ۴ درصد حق بیمهایاست که باید بابت سوابق بیمهای سخت و زیان آور آنها پرداخت شود.

از مجموع این ۱۳ کارگر ۷ نفر در کارخانه تولی پرس و ۶ نفر دیگر در کارخانه صنایع بسته بندی البرز شاغل هستند و اداره تامین اجتماعی شهرستان البرز سخت و زیان آور بودن مشاغل آنها را تایید کرده است.

در عین حال از زبان این کارگران گفته میشود که کارفرمای مشترک آنها از تاریخ –یکم مرداد ماه سال جاری (۹۴)- با قطع یکجانبه رابطه استخدامی از حضور این کارگران در محل کار جلوگیری کرده است.

به بیان دیگر قبل از آنکه کارفرما اضافه سهم بازنشستگی کارگران را به تامین اجتماعی واریز کند اسامی آنها را از لیست بیمه و دستمزد حذف کرده است.

***

عدم پرداخت ۴ماه حقوق کارگران شهرداری کازرون

فارس طی گزارشی بتاریخ۱۶مرداد از عدم پرداخت ۴ماه حقوق کارگران شهرداری کازرون،خبرداد.

براساس این گزارش،۴ماه است که حقوق کارگران شهرداری کازرون پرداخت نشده است .

***

تجمع اعتراض‎آمیز مردم سررود وبستن جاده به روی نماینده مجلس و گردشگران

مردم روستای سررود در اعتراض به محروم واقع گردیدن روستا، جاده را بر روی نماینده مجلس مشهدو کلات بستند که با مداخله نیروهای انتظامی سد معبرگردید.

به گزارش۱۵مرداد کلات نادر،روستاهای سرود، ژرف، ارتکند، برده، باخکن وابکمه در پی تجمع اعتراضی و بستن راه توسط حدود ۳۰ نفر از اهالی روستای سررود این محور را با اختلال روبه‎رو کرد.

براساس ادعای افراد حاضر در این تجمع، در پی حضور دکترقاضی زاده،نماینده مجلس مشهد وکلات مردم روستای سررود فاقد از موضوع سیاسی با برپایی تجمعات و بستن راه خواستار رسیدگی به مشکلات محرومیت زدایی شدند.

این افراد با بیان اینکه برای نخستین بار نیست که اعتراض خود را در خصوص محروم واقع شدن بطور مکرر مطرح کرده اند،حضور نماینده مجلس را فرصتی مناسب برای بیداری مسئولین از خواب غفلت دانست و تجمعات را برپانمودند.

فقدان جاده روستایی، گازرسانی و نداشتن آب شرب مناسب خود از عدیده مشکلات مردم روستاهای نامبرده است که متاسفانه مورد غفلت واقع گردیده است.

***

عدم پرداخت مطالبات کارگران شرکت جهاد نصر خراسان

کارگران شرکت “جهاد نصر خراسان” نسبت به عدم پرداخت دستمزد و سایر مزایای معوقه شان اعتراض دارند.

بنابر گفته این کارگران، مدیریت شرکت جهاد نصر خراسان از پرداخت ۱۱ ماه دستمزد، ۴۸ ماه حق اضافه کاری، حق عیدی سال ۹۳ و دیگر مطالبات کارگران شاغل در این شرکت خودداری می کند.

***

وضعیت نامناسب درمانی بازنشستگان فولاد

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان ضمن اشاره به مشکلات عمده بازنشستگان فولاد، از وضعیت درمانی وخیم این کارگران بازنشسته خبر داد.

این کارگزار رژیم با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از بازنشستگان از بیماری های ریوی، قلبی و عروقی ناشی از بیماریهای شغلی رنج می برند، افزوده است در حال حاضر درمان بازنشستگان به صورت آزاد انجام می شود و وضعیت آنان حتی به اندازه بیمه شدگان طرح سلامت هم نیست. کارگزاران رژیم در حالی به این وضعیت اذعان می کنند که بازنشستگان فولاد در اعتراض به تعویق حقوق هایشان به ستوه آمده و بارها دست به اعتراض زده اند. در حالیکه بخش زیادی از این حقوق هزینه درمان آنان می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.