گزارشی از وضعیت و شرایط زندانیان سیاسی وعادی در زندان مرکزی کرج

شنبه, 17ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت و شرایط غیرانسانی زندانیان سیاسی و عادی در زندان مرکزی کرج.

۱ـ ازدحام در زندان:
چندین برابر ظرفیت زندان در آن زندانی قرار داده اند .زندانیان به دلیل نبود جا و مکان مجبور هستند که در راهروها و حتی نزدیک سرویسهای بهداشتی استراحت کنند. زندانیانی که در سلولها هستند بصوت کتابی استراحت می کنند . تعداد بسیار محدودی تختخواب وجود دارد و بقیه زندانیان زمین خواب می باشند و کسانی که شبها باید به سرویسهای بهداشتی مراجعه کنند باید طوری حرکت کنند که برای سایر زندانیان مزاحمتی ایجاد نکنند. و عملا امکان استراحت کافی برای زندانیان در طی ساعت شب بسیار کم است. سیستم تهویه و سرمایشی آن جوابگوی این همه جمعیت در سلولها نیست.

۲ ـ وضعیت آب نوشیدنی زندان:
آب زندان از چاههایی که در زندان حفر شده است تامین می شود.آب نوشیدنی زندانیان از همین چاه تامین می شود وتصیفه نشده و ضد عفونی نشده بوده ، آب نوشیدنی بودارو کدر می باشد و آلوده به فاضلاب است و آلودگی میکربی دارد. زندانیان امکان جوشاندن آب را ندارند و تنها کاری که انجام می دهند این است که مقداری آب لیمو به آن اضافه می کنند تا مقداری طعم آن عوض شود. آب نوشیدنی زندان به حدی آلوده است که پزشکان عمومی بهداری به زندانیان توصیه می کنند که از این آب ننوشند و از فروشگاه زندان آب خریداری کنند اما اکثر زندانیان فاقد امکانات مالی هستند و قادر به خرید آب از فروشگاه زندان نیستند.

۳ ـ حشرات موذی
در زندان مرکزی کرج شپش و ساس بی داد می کند . زندانیان دچار خارشهای شدید هستند و پوست بدن آنها دچار لکه های قرمز است. به دلیل وجود حشرات موذی زندانیان شبها قادر به خوابیدن نیستند.

۴ـوضعیت درمانی زندانیان؛
زندانیان بیمار به حال خود رها شده اند و مورد درمان قرار نمی گیرند .زندانیان بیمار تنها می توانند به بهداری زندان جهت دریافت قرص مسکن مراجعه کنند.بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه بیماری زندانیان سیاسی را به عنوان اهرم فشار علیه آنها بکار می برند.

در حال حاضر زندانی سیاسی علی معزی ، وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری، کشیش زندانی بهنام ایرانی و تعدادی از زندانیان هموطن مسیحی در آنجا نگهداری می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی و عادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ مرداد ۹۴برابر با ۸ اوت ۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.