افشای جزییات جلسه سران نظام با رهبر و بازجویی مشایی

یکشنبه, 18ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

Ahmadinejadkhamenei-saham-news

«حمید بقایی» که چهارشنبه ۱۴ مردادماه سال‌جاری، پس از ۵۶ روز موفق به ملاقات با وکیل خود شد، روحیه خود را به طور کامل در زندان از دست داده و درباره بسیاری از مسائل و تخلفات خود، اسفندیار رحیم مشایی، محمود احمدی‌نژاد و پسر محمود احمدی‌نژاد اطلاعات مهم و ذی‌قیمتی را در اختیار بازجویان قرار داده است.

به گزارش «سحام»، وب‌سایت آمدنیوز اطلاعات مهمی را در رابطه با «بازداشت حمید بقایی»، «بازجویی از وی در زندان»، «بازجویی از اسفندیار رحیم مشایی» و «جلسه برخی از سران نظام با رهبر جمهوری اسلامی در خصوص مفاسد کلان مالی دولت احمدی‌نژاد» منتشر کرده است.

این وب‌سایت نوشته است: پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، اهتمام ویژه‌ای از سوی دولت تدبیر و امید جهت شناسایی و مجازات عاملان مفاسد اقتصادی در دولت اصولگرای محمود احمدی‌نژاد صورت گرفت که از آن جمله می‌توان رسیدگی به پرونده‌های «بابک زنجانی، سردار محمد رویانیان، سعید مرتضوی، محمدرضا رحیمی(معاون اول دولت دهم محمود احمدی‌نژاد)، حمید بقایی(معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد)، حمید رسایی(نماینده تندروی مجلس)، برادران دانشجو و حتی احضار و بازجویی اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی» اشاره نمود. رسیدگی‌هایی که مانند محمدرضا رحیمی به صدور حکم زندان و ظاهرا بازداشت وی(که البته نامبرده به طور دائم در مرخصی است!) منتهی شده و یا پرونده‌هایی مانند سعید مرتضوی که در مراحل پایانی است.

سال گذشته در دیدار حسن روحانی و برخی از اعضای هیئت دولت وی با آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، برخی وزرا از جمله وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری، وزیر علوم، وزیر نفت و معاون اول رییس‌جمهور، گزارش‌های تکان دهنده‌ای از سوء مدیریت و مفاسد کلان اقتصادی در هشت سال دولت احمدی‌نژاد به رهبر جمهوری اسلامی ارائه دادند و برخی پرونده‌ها نیز از سوی وزیر اطلاعات جهت اطلاع آیت‌الله خامنه‌ای بازخوانی شد و حسن روحانی خواستار صدور اجازه رهبر جمهوری اسلامی جهت برخورد با محمود احمدی‌نژاد و بازداشت وی شد. در آن جلسه آیت‌الله خامنه‌ای به شدت با درخواست حسن روحانی مخالفت کرد و خواستار پایان افشاگری‌های دولت فعلی علیه اقدامات غیرقانونی دولت احمدی‌نژاد و آن‌چه از سوی رهبر جمهوری اسلامی «کش ندادن» این مسائل عنوان گردید، شد.

پس از آن نیز آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنان مختلفی از برخی افشاگری‌های مقامات دولت نسبت به اقدامات خلاف قانون احمدی‌نژاد انتقاد کرد و در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود، به شدت از ماجرای افشای بورسیه‌های غیرقانونی در زمان تصدی‌گری کامران دانشجو بر وزارت علوم و مجری کودتای انتخاباتی سال ۸۸ انتقاد نمود.

البته قابل پیش بینی است که رهبر جمهوری اسلامی با هرگونه بازداشت و محاکمه محمود احمدی‌نژاد و تیم مدیریتی وی مخالفت کند، زیرا در جریان انتخابات سال ۸۸ و در حالی‌که هنوز نتیجه انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید نشده بود و اعتراضات میلیونی مردم در شهرها ادامه داشت، رهبر جمهوری اسلامی بلافاصله نتیجه انتخابات را تایید کرد و در خطبه‌های نمازجمعه ۲۹ تیرماه ۸۸ اعلام داشت که تفکرات محمود احمدی‌نژاد به وی «نزدیک‌تر» است و عملا با مخالفان احمدی‌نژاد و معترضین به نتیجه کودتای انتخاباتی اتمام حجت کرد و فردای آن روز نیز نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی به سرکوب و بازداشت شدید معترضین با چراغ سبز رهبر جمهوری اسلامی پرداختند. طبیعی است که رسوایی احمدی‌نژاد و دولتمردان او که در هشت سال مورد حمایت کامل رهبر جمهوری اسلامی بوده‌اند، موجب رسوایی و سرشکستگی آیت‌الله خامنه‌ای گردد.

در هفته‌های اخیر وزارت اطلاعات با رسیدگی به پرونده اسفندیار رحیم مشایی درصدد بازداشت وی برآمده و با فشار وزیر اطلاعات، نهایتا دادسرای انقلاب تهران دو هفته پس از بازداشت «حمید بقایی»، «اسفندیار رحیم مشایی» را جهت پاره‌ای از توضیحات به محل دادسرا احضار کرده که پس از مراجعه رحیم مشایی به دادسرا، وی به مدت هفت ساعت مورد بازجویی سخت قرار گرفته است. این بازجویی بر اساس اقاریر صریح حمید بقایی و اطلاعات اخذ شده از وی در طول مدت بازداشت، انجام گرفته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار «آمدنیوز»، «حمید بقایی» که چهارشنبه ۱۴ مردادماه سال‌جاری، پس از ۵۶ روز موفق به ملاقات با وکیل خود شد، روحیه خود را به طور کامل در زندان از دست داده و درباره بسیاری از مسائل و تخلفات خود، اسفندیار رحیم مشایی، محمود احمدی‌نژاد و پسر محمود احمدی‌نژاد اطلاعات مهم و ذی‌قیمتی را در اختیار بازجویان قرار داده است.

بر همین اساس، «حمید بقایی» در زندان به طرز غیر قابل پیش‌بینی‌ای، بر علیه محمود احمدی‌نژاد موضع‌گیری و از اقدامات وی تبری جسته است، به طوری‌که تمام فعالیت‌های خلاف قانون خود را «با دستور مستقیم احمدی‌نژاد» توصیف کرده است.

آقای بقایی هم‌چنین در طول بازجویی‌های خود از محتوای جلسات متعدد چند نفره خود، محمود احمدی‌نژاد، هاشمی ثمره و اسفندیار رحیم مشایی در طول دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و پس از آن، اطلاعات مهمی را در اختیار مقامات مسئول قرار داده است. به عنوان مثال بقایی در جلسات بازجویی خود عنوان کرده که «در این جلسات آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را با عناوین دیگری مورد خطاب قرار داده‌‌اند.» وی هم‌چنین به «موارد مکرر نقض قانون و سوء استفاده های کلان» در دوران ریاست محمود احمدی‌نژاد بر دولت اعتراف کرده است.

بر اساس اظهارات یک منبع آگاه، شایعات هفته‌های اخیر در خصوص بازداشت اسفندیار رحیم مشایی صحت ندارد و وی تنها ۷ ساعت مورد بازجویی قرار گرفته، اما براساس اقاریر صریح حمید بقایی در زندان، ممکن است «اسفندیار رحیم مشایی» به احتمال بسیار زیاد بازداشت شود.

بر اساس اطلاعات دریافتی، بر پایه اعترافات «حمید بقایی» در زندان، مقامات مسئول به حجم عظیمی از بی قانونی‌ها و تخلفات مالی تیم محمود احمدی‌نژاد برخورد کرده‌اند که این اعترافات مبنای تشکیل پرونده‌های حجیم و متعدد مالی علیه محمود احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم مشایی، ثمره هاشمی و یکی از پسران محمود احمدی‌نژاد شده که اگر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با بازداشت احمدی‌نژاد ادامه داشته باشد، این تخلفات مکتوم خواهند ماند، در غیر این صورت احمدی‌نژاد و افراد نامبرده بازداشت و روانه زندان خواهند گردید.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.