استمداد زندانی سیاسی که ۲۲ سال در زندان بسر می برد از دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل

شنبه, 24ام مرداد, 1394
اندازه قلم متن

mohammad nazariاستمداد زندانی سیاسی محمد نظری محکوم به حبس ابد که به مدت ۲۲ سال در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات و زندانهای مختلف رژیم ولی فقیه متحمل سخترین و شدیدترین شکنجه های قرون وسطایی و غیر انسانی برای گرفتن اعترافات دروغین از وی بوده است، از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر جهت ارسال به نهادهای حقوق بشری و انتشار در رسانه ها در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است متن استمداد به قرار زیر است:

من محمد نظری فرزند حمد الله متولد ۱۳۵۰ شهرستان شاهین دژ استان آذربایجان غربی در تاریخ ۹\۳\۷۳ به اتهام هواداری از حزب دمکرات کردستان ایران در شهرستان بوکان از سوی نیروهای سپاه در خانه خواهرم دستگیر شدم وزیر بدترین شکنجه ها به مسائلی اعتراف کردم که از پایه و اساس دروغ بود و با پرونده سازی بر علیه من باعث شد تا ۲۲ سال از عمرم را در زندان بسر می برم.

هنگامی که مرا تحویل اطلاعات بوکان دادند بازجویم به من گفت که این اعترافی که کرده ای اصلا وجود خارجی نداردو به خاطر اینکه خودت اعتراف کرده ای ما هیچ کمکی به تو نمی توانیم بکنیم.

و بعد از گذشت نزدیک به ۲ ماه که در انفرادی بودم مرا تحویل دادگاه مهاباد دادند ولی چون آن زمان در دادگاه مربوطه قاضی وجود نداشت مرا همراه چند نفر دیگر به دادگاه ارومیه فرستادند در آنجا قاضی جلیل زاده بدون اینکه اجازه دفاع از خود به من بدهد یا اجازه استفاده از وکیل را به من بدهد تنها به استناد به گزارشات بازجویان مرا محکوم به اعدام کردند که در تاریخ ۱۷\۴\۷۸به حبس ابد تقلیل یافت.

لازم به ذکر است در مدت ۲۲ سالی که در زندان بسر می برم اجازه استفاده از مرخصی استعلاجی را که حق همه زندانیان است را به من ندادند و حتی هنگام فوت مادرم اجازه ندادند در تشییع جنازه او شرکت داشته باشم.

در سال ۸۰ حتی برای آزادی من مبلغی پول می خواستند که به خاطر عجز از پرداخت آن تاکنون در زندان بسر می برم. متاسفانه در ایران حبس ابد به مرگ تدریجی زندانی و نابودی خانواده زندانی تبدیل شده است و هیچ تعریفی از حبس ابد نشده است و قاضیان تنها به مصلحت خود و سلیقه ای با محکومین به ابد رفتار می کنند.

لذا من از آقای احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران تقاضا دارم تا نسبت به آزادی محکومین به ابد بخصوص زندانیان سیاسی کمک کنند و در آخر از تمام زحمتاتی که در راه احقاق حقوق انسانها می کشید کمال تشکر را دارم.

محمد نظری فرزند حمد الله
زندان رجایی شهر
مرداد ۱۳۹۴

از: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.