اخبار، اعتصاب و اعتراضات کارگری:

پنجشنبه, 12ام شهریور, 1394
اندازه قلم متن

eteraz9

ربوده شدن فعال کارگری و حقوق کودک میلاد درویش

دریافتی: از ساعت دوازده شب روز ٣١ مرداد ماه میلاد درویش فعال کارگری وحقوق کودک و عضو افتخاری کانون صنفی معلمان ایران و عضو کمیته های دفاع از حقوق بشر در ایران و یکی از شاگردان نزدیک دکتر پرویز شهریاری إستاد ریاضی وکارگر روشنفکر را ، اطلاعاتی ها با حمله به خانه پدری اش که در آنجا زندگی می کند ، ربوده اند .

تمام لوازم شخصی وکاری او را دزدیده اند همچنین او را به محل کارش برده اند و لوازم کارش را نیز دزدیده اند . آنها خانواده میلاد را تهدید کرده اند که اطلاع رسانی نکنند وگرنه آنها را هم زندانی خواهند کرد . او را به بند ٢٠٩ برده وهمکنون زیر شدید ترین فشار هاست . میلاد درویش فیلمی از خلاصه زندگی دکتر پرویز شهریاری إستاد ریاضی وزندانی سیاسی دو نظام ساخته است که مورد توجه بسیاًری در محافل هنری واجتماعی شد . او هنرمندی فیلمساز است وبا بخش فرهنگی کانون صنفی فرهنگیان کار می کرد وبا اسماعیل عبدی روابط دوستانه محکمی دارند ! به علت تلاش هایش برای کانون صنفی معلمان وبه دلیل انکه برای کودکان محروم کار تدریس می کند می کند او را به عضویت افتخاری کانون صنفی معلمان ایران در آوردند . او همچنین یک کارگر فعال سندیکالیست است . او باسندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از زمانی که من میدانم وهمچنین سندیکای کارگران فلز کار مکانیک همکاری داشته است. همچنین او تلاش بسیاری برای کمک به مدارس عشایری داشته است.

او یک انسان تمام معنا است که ده ها کودک فقیر کار وخیابان در مناطق مختلف شاگرد او بوده اند وبسیاری از فعالان حقوق کودکان وفعالانً محیط زیست به خوبی او را می شناسند . او گیاه خوار است واز لحظه دستگیری دست به اعتصاب غذا زده است .دوستانی که در بند ٢٠٩ هستند خبر دادند که او استوار بر سر پیمانش با کارگران معلمان وکودکان محروم کار وخیابان ایستاده است .

مسؤولیت حفظ جان این انسان زحمتکش به عهده جمهوری اسلامی ایران است واز هم اکنون گزارش دستگیری او و ترساندن خانواده اش برای همه نهادهای کارگری وحقوق بشری ارسال شده است واخبار بیشتر در باره این انسان تراز نوین وفداکار منتشر خواهد شد!

***

اعتصاب کارگران بخش پیمانکاری جزیره صنعتی صدرا (فرا ساحل) در اعتراض به عدم پرداخت ۳ماه حقوق

از سه روز گذشته کارگران بخش پیمانکاری جزیره صنعتی صدرا (فرا ساحل) به دلیل تاخیر ۳ ماهه حقوق شان، دست از کار کشیده اند.

به گزارش۱۰شهریورخلیج فارس،بنقل از یک منبع کارگری تعدادکارگران اعتصابی حدود ۷۰۰ نفر برآورد می شوند و اگرچه مدیر صدرا در جنوب پیگیری هایی انجام داده، ولی مدیران اصلی شرکت که در تهران می باشند، ظاهرا توجهی به این مشکلات ندارند.

وی که خواست نامش در این گزارش ذکر نشود، افزود: کارگران حدود ۱۴۷ روز حقوق نگرفته اند، بخش کارمندی نیز ۱۳۴ روز از شرکت طلبکار است، اما وقتی برای پرداختی آن زمانی اعلام نشد، تنها راه چاره کارگران این بوده که از سه روز گذشته دست از کار کشیده اند.

این منبع آگاه، با بیان اینکه ساخت سکوی دریایی فازهای ۱۷، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ در صدرا در دست اجراست، افزود: گویا میان مدیران صدرا در کشور با وزارت نفت اختلاف حساب پیدا شده و در این وضعیت اولین بخشی که نادیده گرفته می شود، کارگران و حقوق آنهاست.

شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) که روزگاری فعال ترین بنگاه اقتصادی و مجموعه صنعتی بوشهر محسوب می شد، سالهاست حال و روز خوشی ندارد، طوری که شمار نیروهای آن که در دوران اوج فعالیتش حدود ۴ هزار نفر برآورد می شد، اینک به کمتر از ۱۵۰۰ نفر رسیده است.

اخراج حجم زیادی از نیروهای صدرا هم راه حل مقطعی بوده، طوری که هر از گاهی از این مجموعه خبر کاهش فعالیت ها و اعتصاب به دلیل عقب ماندن حقوق ها به گوش می رسد.

***

۶۵۰۰ اعتراض و اعتصاب کارگری در استان کرمان درسال جاری

علیرضا رزم حسینی به اعتراضات استانی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت : نباید در استانی مانند کرمان که بهشت معادن وصنایع است ۶۵۰۰ اعتراض کارگری رخ دهد خیابان مسدود شود مردم اعتراض کنند خانواده های کارگران در مضیقه باشند.

به گزارش۱۱شهریور کارگران کرمان،علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان شب گذشته به اعتراضات استانی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت : نباید در استانی مانند کرمان که بهشت معادن وصنایع است ۶۵۰۰ اعتراض کارگری رخ دهد خیابان مسدود شود مردم اعتراض کنند و خانواده های کارگران در مضیقه باشند.

وی در ادامه اظهار کرد :این شرکت ها که در خارج از استان سپرده های مردم را جمع می کنند محصولات خام از معادن بر می دارند و با ۳۰ درصد ارزانتر از قیمت معمول می فروشند و۷۰ درصد سود برای خودشان جمع می کنند وبه یک باره می گذارند ومی روند ، یک گروه کارگر را بیچاره می کنند.

وی در بین صحبت های خود به عملکرد مس در استان اشاره کرد وگفت : چرا ۶۵۰۰ کارگر از صنایع مس در استان کرمان باید به سوء مدیریت اعتراض داشته باشند شهرستانی مثل سرچشمه ویا خاتون آباد که با بیشترین مشکلات زیست محیطی روبه رو شده اند دامشان ، خاکشان ، هوا ی آن ها آلوده ، چرا نباید سود این صنعت بزرگ در جیب مردم همین خطه باشد.

وی به شهرستان آبدشت اسفندقه اشاره کرد و گفت :مردم که در کنار معدن کرمیت زندگی می کنند از معدن سودی نمی برند در عوض یک شرکت خصوصی آمده و بار معدن را گونی گونی به بندرعباس می برد مردم هم از این وضعیت به ستوه آمده بودند وخیابان را بسته بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.