اعتصاب غذای عباس لسانی، فعال مدنی در زندان اردبیل

چهارشنبه, 18ام شهریور, 1394
اندازه قلم متن

abbas-lesani-300x191
عباس لسانی، فعال مدنی استان اردبیل اعتصاب غذا کرد و به قرنطینه زندان اردبیل منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز عباس لسانی، فعال مدنی زندان اردبیل که از آخرین روز تیرماه سال جاری به بند ۷ زندان اردبیل منتقل شده است، در اعتراض به اذیت و آزارهای مسئولین زندان و کمبود امکانات در این بند، اعتصاب غذای خود را آغاز کرد و توسط مسئولین زندان به قرنطینه زندان منتقل شد.

همسر عباس لسانی در گفتگو با هرانا با تائید این خبر گفت که دلیل اعتصاب غذای همسرش، آزار و اذیت همبندی های او از زمان انتقال او به بند ۷ زندان و کم کردن و گرفتن امکانات زندان از زندانیان در این بند است.

خانم لسانی همچنین توضیح داد که عدم دادن غذای کافی به زندانیان، قطع کردن گاز بند در آخرین روزهای تابستان و در آستانه پائیز در این زندان و تجمع بیش از حد زندانیان در این بند از جمله دلایل همسر او برای این اعتصاب غذاست.

بنا به گفته همسر عباس لسانی، بند ۷ زندان اوین تا ۱۸ نفر ظرفیت دارد ولی در وضعیت فعلی ۳۱ تا ۳۲ زندان در این بند نگهداری می شود که حتی در کف این بند جای خواب برای زندانیان نیست.

همسر این فعال مدنی در بند همچنین تاکید کرد که یکی از افسر نگهبانهای زندان پس از اعتصاب غذا به شوهرش گفته است که ” پنج تا شش روز میهمان ما هستی و بعد به جنوب کشور تبعیدت می کنیم.” لازم به ذکر است که در حکم قضایی عباس لسانی به هیچ وجه مسئله تبعید وجود ندارد.

عباس لسانی فعال مدنی استان اردبیل صبح چهارشنبه سی و یکم تیر ماه سال جاری جهت تحمل حکم یک سال حبس بازداشت شد.

شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان اردبیل در خرداد ماه با رد دفاعیات عباس لسانی و همچنین رد درخواست دادستان اردبیل مبنی بر نفی بلد آقای لسانی، حکم یک سال حکم تعزیری وی را تایید کرد.

این فعال مدنی که به دلیل عدم رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی دایر بر تشکیل جلسات دادگاه بصورت علنی، در هیچ یک از ۳ جلسه دادگاه شرکت نکرده بود، در پنجم اردیبهشت ماه طی دادنامه ای از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر اردبیل به ریاست قاضی اسدپور، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

عباس لسانی فعال مدنی هویت طلب و پدر سه فرزند که سابقه بازداشت و زندانی شدن های متعددی دارد، آخرین بار روز هیجدهم شهریور سال ۱۳۹۰، در پی اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، در شهر اردبیل بازداشت شد، وی پس از ۵۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل روز ۱۴ آبان۹۰ با قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی آزاد گردید.

همسر این فعال مدنی هویت طلب پیشتر به هرانا گفته بود که عباس لسانی به دلیل ابتلا به دیسک کمر نیاز به مراقبت های پزشکی مستمر دارد و بیم آن می رود که زندانی شدن و عدم دسترسی به مراقبت های ضروری مشکلات ایشان را تشدید کند


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.