اعزام سعید شیرزاد به دادگاه بدون اطلاع قبلی

شنبه, 21ام شهریور, 1394
اندازه قلم متن

said shirzad
صبح امروز زندانی سیاسی سعید شیرزاد بدون اطلاع قبلی برای برگزاری دادگاه فراخوانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز سعید شیرزاد، فعال مدنی محبوس در زندان رجائی شهر بدون اطلاع قبلی برای برگزاری دادگاه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شد، امیرسالار داودی وکیل این فعال مدنی نیز با تایید این خبر نوشته است که “علیرغم اعتراض به چنین محاکماتی” در آن شرکت می کنند.

بنا بر اطلاع هرانا، ساعت ۸ و پنج دقیقه صبح امروز سعید شیرزاد بدون اطلاع قبلی از طریق بلندگوی زندان رجائی شهر فراخوانده شده تا برای شرکت در جلسه دادگاه ساعت ۱۰ صبح در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب شرکت کند.

لازم به ذکر است که معمولا برای اعزام به دادگاه ساعت ده تا ۱۱ شب قبل به زندانی خبر داده می شود که صبح فردای آن روز باید در دادگاه شرکت جوید و حداکثر ساعت ۷ صبح زندانی را فرامیخوانند تا او را تا شعبه اعزام همراهی کنند.

این فعال مدنی که پانزدهمین ماه بلاتکلیفی و عدم برگزاری دادگاه خود را سپری می کرد، پیشتر و در اردیبهشت ماه سال جاری، در آخرین احضار به دادگاه به دلیل عدم ابلاغ قبلی و عدم حضور وکیل و اینکه وکیل وی با وجود درخواست هاى مکرر امکان ورود و مطالعه پرونده را پیدا نکرده بود، جلسه دادگاه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

این فعال مدنى در اعتراض به این مسئله و همچنین اجبار به دستبند و پابند هنگام اعزام، پیشتر دو بار از شرکت در جلسه دادگاه خوددارى کرده بود.

سعید شیرزاد در دوازدهم خرداد ماه سال ٩٣، در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و ابتدا به زندان اوین منتقل شد و پس از مدتی به دلیل اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و بازداشت موقت به زندان رجایی شهر تبعید شد.

این فعال حقوق کودکان در زمینه آموزش کودکان کار و خیابان که بخشی از اتهاماتش کمک به مشکلات آموزشی کودکان زندانیان سیاسی است، نخستین بار در ٣١ مرداد ماه سال ٩١، زمانى که براى امداد و کمک رسانى به مردم زلزله زدا آذربایجان شرقى به اهر رفته بود، بازداشت و پس از گذراندن ١٩ روز با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.