حکم ۹ سال زندان برای محمود صالحی فعال کارگری!

چهارشنبه, 25ام شهریور, 1394
اندازه قلم متن

mahmud-salehi
صبح امروز ۲۵/۶/ ۹۴ محمود صالحی برای دریافت حکم خود به دادگاه سنندج مراجعه کرد و دفتر دادگاه شفاها به وی اعلام کرد که در مجموع به نه سال زندان محکوم شده است اما از تسلیم دادنامه به وی خود داری کرد.

این حکم در حالی صادر می‌شود که محمود صالحی در دادگاه از کلیه فعالیت های خود در باره دفاع از حقوق کارگران و زحمتکشان و پیگیری ایجاد تشکل های مستقل کارگری به دفاع برخاسته و آن ها را حق همه کارگران و فعالان کارگری دانسته بود و با استناد به قوانین موجود اثبات کرده بود که هیچ اتهامی بر او وارد نیست. هیچ‌گونه مدرک و مستنداتی برای اتهامات دیگر او در دادگاه موجود نبوده است .

بر طبق حکم صادره که تنها به رویت محمود صالحی رسیده است، از سوابق فعالیت های او در دهه شصت و هفتاد تا فعالیت های کارگری او همه در حکم صحبت شده است اما هیچ مدرک مستندی دال بر غیرقانونی بودن فعالیت‌های او ارائه نشده است.
این حکم قابل اعتراض بوده و تا بیست روز وقت اعتراض دارد .

***

محمد جراحی زندانی سیاسی در زندا ن تبریز خواهان پی گیری علت فوت شاهرخ زمانی شد

صبح امروز محمد جراحی زندانی سیاسی و هم پرونده شاهرخ زمانی که به پنج سال و شش ماه زندان محکوم شده و هم اکنون دوران محکومیت خودرا در زندان تبریز سپری میکند، خواهان پی گیری پرونده فوت شاهرخ زمانی در زندان شد .

اوکه در یک تماس تلفنی از زندان تبریز صحبت میکرد و با بغض در گلو نمی‌توانست کلمات را به خوبی ادا کند اظهار داشت که مرگ شاهرخ زمانی نمی‌تواند به صورت عادی باشد و از تمام مجامع بین المللی خواست که با پی گیری پرونده فوت او در زندان حقیقت را روشن کنند تا از به و جود امدن چنین فجایعی که برای بارها در زندان های ایران اتفاق افتاده جلوگیری شود.

او ضمن تشکر از همه دوستانی که در تشییع جنازه و خاکسپاری شاهرخ زمانی شرکت کرده بودند با تالم بسیار اظهار داشت که ناباورانه این خبر را در زندان شنیده است و ضمن تسلیت به خانوده شاهرخ زمانی و یاران و دوستان او تاکید کرد که این ضایعه جبران‌ناپذیر نمی‌تواند فعالان کارگری و طبقه کارگر را از خواسته های خود باز دارد و او و یارانش همچنان پی گیر خواسته های به حق کارگری خواهند بود .

از: کانون مدافعان حقوق کارگر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.