خودسوزی امید راشدی امیری، هموطن اهوازی به دلیل بیکاری و عدم تمدید قرارداد

جمعه, 3ام مهر, 1394
اندازه قلم متن


omid rashedi (4)

به گزارش آقای کریم دحیمی فعال حقوق بشر، امید راشدی اهل رامشیر، ٣۶ ساله دارای دو فرزند، دارای فوق لیسانس در رشته حسابداری و امور مالی از دانشگاه آزاد در امیدیه. راشدی رئیس امور اداری اتحادیه أصناف در رامشیر بود که بعد از اعتراض به فسادهای مالی رئیس اداره ” مرتضى جمالی پور” نزد مدیر اتحادیه، سازمان بازرسی و نماینده مجلس بهمئی رفته و موضوع را با آنان در میان گذاشته که مسئولین استان بجای اخراج مرتضى جمالی او را به “مدیریت” اتحادیه ارتقاء داده و جمالی بعد از آمدن در پست جدید “امید راشدی” را اخراج می کند.

امید راشدی بعد از مأیوس شدن از عکس العمل مسؤولین یک گالن بنزیل را با خود می برد و بعد از ریختن آن بر خود و در دفتر مدیر” مرتضى جمالی پور” دفتر مسول و ساختمان اتحادیه و خود را به‌ آتش می کشد.

در اثر این حادثه ” امید راشدی” در اثر سوختگی شدید روز پنج شنبه در بیمارستان طالقانی فوت و جمالی پور فقط دستان وی می سوزد.

به گزارش منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید راشدی امیری، دیروز چهارشنبه اول مهرماه راس ساعت ٢:٣٠ ظهر در داخل ساختمان اتحادیه أصناف شهر “رامشیر” پس از یک درگیری لفظی اقدام به خودسوزی کرد و پس از انتقال به بیمارستان طالقانی اهواز، صبح امروز دوم مهرماه به دلیل سوختگی شدید جان سپرد.

پیش از این در فروردین ماه سال جاری نیز یونس عساکره اهل “خرمشهر” در اعتراض به تخریب دکه میوه فروشی اش در مقابل ساختمان شهرداری خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد.

omid rashedi (3)

عکس فرزند راشدی امیری

omid rashedi (1)

omid rashedi (2)

omid rashedi (5)


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.