فرشته کریمی بهترین بازیکن آسیا شد

یکشنبه, 5ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

fereshteh-karimi
بانوان ایران به یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های خود در ورزش‌های گروهی دست پیدا کردند. تیم‌ملی فوتسال ایران در فینال مسابقات قهرمانی فوتسال زنان آسیا با شکست ژاپن به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. ایران و ژاپن دیروز در سالن «نیلای» مالزی به مصاف هم رفته‌اند که تیم ایران، یک بر صفر از سد ژاپن گذشت و قهرمان این رقابت‌ها شد. ایران این بازی را با ترکیب فرزانه توسلی، فرشته کریمی، نسیمه غلامی، فهیمه زارعی و فاطمه اعتدادی آغاز کرد. فرشته کریمی در دقیقه هشتم نیمه نخست موفق شد در موقعیت تک‌به‌تک، دروازه ژاپن را باز کند و ایران را یک بر صفر پیش بیندازد. این ششمین گل کریمی در این رقابت‌ها بود. نیمه اول این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید. درحالی‌که تیم ژاپن سراپا حمله بود، فرشته کریمی می‌توانست گل دوم ایران را بزند، اما این موقعیت نیز با بی‌دقتی از دست رفت. ژاپنی‌ها در اواسط نیمه دوم بازی را در دست گرفتند و چند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کردند، اما با درخشش فرزانه توسلی، دروازه‌بان ایران، ناکام ماندند. درنهایت تلاش‌های ژاپن برای زدن گل تساوی بی‌ثمر ماند و ایران برای نخستین‌بار قهرمان آسیا شد. در پایان دیدار، فرشته کریمی با گل تأثیرگذار خود در این دیدار، بهترین بازیکن زمین شناخته شد. تیم ایران با برتری مقابل تایلند، همچنین تیم ژاپن با شکست مالزی راهی دیدار نهایی شدند. تایلند نیز در دیدار رده‌بندی با نتیجه چهار بر یک برابر مالزی میزبان بازی‌ها، به برتری رسید و سوم شد. برد دیروز ایران جنبه انتقامی هم داشت؛ در بازی‌های داخل سالن آسیا در سال ٢٠١٣، تیم ‌ملی ایران با شکست دو بر یک برابر ژاپن نایب‌قهرمان شده بود. بانوان فوتسالیست ایرانی در این رقابت‌ها ابتدا هنک‌گنگ را با نتیجه شش بر صفر از پیش‌رو برداشتند، همچنین ازبکستان را با نتیجه ۹ بر یک و مالزی را با نتیجه چهار بر دو مغلوب کردند و با برتری یک بر صفر در دیدار نیمه‌پایانی برابر تایلند به فینال راه یافتند.
شمار زیادی از هواداران ایرانی به ورزشگاه رفته بودند تا بانوان فوتسالیست‌ ایرانی را تشویق کنند. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون، دکتر الهه عرب‌عامری نایب‌رئیس بانوان، مسئولین سفارت ایران در مالزی، مسئولان فدراسیون فوتبال ژاپن و مسئولان کمیته فوتسال تایلند با حضور در سالن فوتسال نیلای، این دیدار را تماشا کردند. ضمن اینکه بازیکنان تیم‌ ملی فوتسال بانوان به احترام درگذشتگان حجاج ایرانی در عربستان، بازوبند مشکی بسته و به زمین مسابقه رفتند.
فرشته کریمی، بهترین بازیکن آسیا
فرشته کریمی، مهاجم تیم فوتسال ملی ایران، عنوان برترین بازیکن جام‌ ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد. کریمی شش گله می‌توانست با یک گل دیگر عنوان خانم گلی این رقابت‌ها را به به دست آورد.

مربی ایران: آینده فوتسال ایران روشن است

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران، بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقه‌های فوتسال زنان آسیا گفت: «بازیکنان من در برابر ژاپن خیلی خوب بازی کردند و همه تاکتیک‌هایی را که به آنها گفته بودم، به‌خوبی در زمین انجام دادند. بنابراین من باید به این بازیکنان که در کسب این عنوان قهرمانی تآثیر زیادی داشتند تبریک بگویم». سلیمانی درباره بازی فینال برابر ژاپن گفت: «قرارگرفتن مقابل ژاپن بعد از یک دیدار سخت با تایلند، بسیار دشوار بود. تیم‌ملی ژاپن جزء تیم‌های مورد علاقه من است که خیلی منظم، تاکتیکی و تکنیکی در زمین حاضر می‌شود. آنها واقعا برابر ما خوب بازی کردند و رقابت دشواری را برای ما رقم زدند، اما خوشبختانه ما موفق شدیم بر آنها غلبه کنیم. ژاپن در نیمه دوم، بازی درگیرانه‌ای برابر ما ارائه داد، اما دفاع مستحکم و شجاعانه ما همراه با واکنش‌های فرزانه توسلی در درون دروازه باعث شد تلاش‌های بازیکنان ژاپن به‌ویژه ماساکی ناکام بماند. ما در راه آماده‌سازی تیم، صبر و پشتکار زیادی داشتیم که با کسب عنوان قهرمانی، مزد زحمات خودمان را گرفتیم. به اعتقاد من آینده فوتسال ایران بیش از گذشته روشن‌تر می‌شود».

تبریک «کی‌روش» به اعضای تیم

در پی قهرمانی تیم‌ ملی فوتسال بانوان ایران، بسیاری از ارگان‌ها و اشخاص از جمله کارلوس کی‌روش این موفقیت بزرگ را تبریک گفتند. در پیام کی‌روش آمده است: «قهرمانی بانوان فوتسالیست ایران در آسیا که امروز برای نخستین‌بار به دست آمد، نشان از توانایی بالای بانوان ایرانی دارد. این عملکرد خیره‌کننده نشان داد با توجه بیشتر به استعدادهای فوتسال زنان در ایران، می‌توان موفقیت‌های بیشتری را انتظار داشت. من هم مانند سایر هواداران پرشور فوتبال ایران از شنیدن خبر این موفقیت و قهرمانی به خود بالیدم و امیدوارم راهی که به‌تازگی در فوتسال ایران آغاز شده است، تداوم یابد تا شاهد موفقیت‌هایی در سطح جهانی باشیم».شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز اولین قهرمانی تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا را تبریک گفت و بر توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در این قاره تأکید کرد. «می‌خواهم به تیم‌ملی فوتسال زنان برای اولین قهرمانی در آسیا تبریک بگویم. نام آنها در تاریخ فوتسال زنان آسیا تا ابد خواهد ماند. خیلی خوشحالم که این را اعلام کنم که AFC نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد و توسعه فوتسال زنان داشته است. البته فوتسال به صورت کل مدنظر ما بوده و در سال‌های اخیر نیز با پیشرفت پایداری همراه بوده است. علاوه‌برآن علاقه زیادی از طرف رسانه‌ها و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی دیده شده است».
از: شرق


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.