عدم رسیدگی پزشکی مناسب به بهنام ابراهیم زاده

دوشنبه, 13ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

behnam ebrahimzadeh

بیماری آرتروز گردن بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری و زندانی سیاسی که در دوره زندان بدان مبتلا شده بود موجب ایجاد فاصله بین مهره های پنجم و ششم گردن او شده است، علیرغم این موضوع اجازه اعزام او به بیمارستان برای درمان این بیماری داده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری و زندانی سیاسی در زندان رجائی شهر که در دوران زندان به آرتروز گردن مبتلا شده، به دلیل عدم درمان و فشارهای زندان به مشکل فاصله بین مهره های پنجم و ششم گردن دچار شده و با وجود توصیه پزشک زندان برای عمل جراحی، اجازه اعزام به بیمارستان توسط رئیس زندان رجائی شهر داده نمی شود.

این فعال کارگری که چندی پیش با شکایت یکی از مدیران داخلی زندان روبرو شد و پرونده جدیدی برای او در زندان گشوده شد، پیشتر و بنا به حکمی به هفت سال و ده ماه و هجده روز زندان محکوم شده است. حکمی که به گفته منابع مطلع هنوز به این زندانی سیاسی و فعال کارگری زندانی در زندان رجائی شهر کرج ابلاغ نشده است.

گفتنی است بهنام ابراهیم زاده بر خلاف اصل تفکیک جرائم در سالن پنج اندرزگاه دو زندان رجائی شهر، موسوم به دار القرآن و در کنار زندانیان خطرناک در حال گذراندن دوران زندان خود است.

بهنام ابراهیم‌زاده که بیش از ۵ سال است که در زندان به سر می‌برد، در پی‌ محاکمه‌ مجدد در دی‌ ماه سال گذشته و در مرحله بدوی به ۹ سال و نیم زندان دیگر محکوم شد. حکم این زندانی سیاسی پس از تجدید نظر و قطعی شدن حکم با کاهش به ۷ سال و ده ماه و هجده روز به این زندانی در زندان رجائی شهر ابلاغ شده است.

بهنام ابراهیم‌زاده از فعالان شناخته شده کارگری و فعال دفاع از حقوق کودک است. وی از سال ٨٩ در بازداشت بسر می‌برد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

این فعال کارگری پس از گذراندن حکم ۵ ساله خود و با قطعی شدن حکم جدید، می بایست برای مدت بیش از هفت سال دیگر را نیز در زندان سپری کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.