فریبا کمال آبادی، شهروند بهائی بیش از هفت سال در زندان بدون مرخصی

دوشنبه, 13ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

fariba-kamal-abadi

فریبا کمال آبادی، از زندانیان بهائی محبوس در بند زنان زندان اوین با گذشت بیش از هفت سال از زمان بازداشت همچنان بدون مرخصی در زندان به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فریبا کمال آبادی، از زندانیان بهائی محبوس در بند زنان زندان اوین و عضو هیات ۷ نفره سران بهایی که به “یاران ایران” معروف است از اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ در بازداشت به سر می برد و از امکان مرخصی در تمام این مدت برخوردار نبوده است.

بنا به همین گزارش درتمام مدت بازداشت این زندانی بهائی، حتی برای خواستگاری و یا ازدواج یکی از فرزندان و یا بچه دار شدن فرزند دیگرش هم به این زندانی بهائی اجازه مرخصی داده نشده است.

فریبا کمال آبادی، از جمله شهروندان بهائی که به “یاران ایران” معروف هستند در اردیبهشت ۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد. این زندانی بهائی پس از بیش از ۱۱۴ روز انفرادی و ۲۷ ماه نگه داشته شدن در وضعیت بازداشت موقت به زندان رجائی شهر و پس از آن به زندان قرچک ورامین منتقل شد. فریبا کمال آبادی از ۴ سال پیش در زندان اوین در حال تحمل حبس ۲۰ ساله خود است. حبسی که در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی امکان کاهش به ده سال را دارد و با توجه به گذراندن بیش از دوم سوم از این ده سال، امکان آزادی این زندانی زن بهائی و مادری که ازدواج و بچه دار شدن فرزندانش را از درون زندان دیده است می تواند مهیا شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.