گزارشی از آخرین وضعیت زندانی سیاسی علی اصغر محمودیان

شنبه, 25ام مهر, 1394
اندازه قلم متن

ali asghar mahmoudian

خانواده زندانی سیاسی، علی اصغر محمودیان و خود او با نامه نگاری و تماس با نهادهای قضایی در تلاش اند تا جریمه زندان وی که به دلیل مرخصی درمانی برای او درنظر گرفته شده بخشیده شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی اصغر محمودیان، زندانی سیاسی که جریمه زندان چهار تا شش ماهه برای جبران زمان مرخصی درمانی برای او درنظر گرفته به همراه خانواده خود در تلاش است تا با نامه نگاری با نهادهای قضایی مختلف امکان بخشیده شدن این جریمه را فراهم کرده و در نتیجه امکان آزادی این زندانی سیاسی بیمار از زندان فراهم شود.

یک منبع مطلع در این رابطه با ذکر این نکته که دستگاه های امنیتی و قضایی در تمام طول مرخصی درمان علی اصغر محمودیان ازوضعیت وی با خبر بودند گفت که بسیاری از بیماری ها و مشکلات که چه پیشتر و چه در ایام زندان برای وی پیش امده و بخشی از آنها در طول مرخصی درمانی درمان شده بوده بازگشته و این زندانی از شرایط نامناسب جسمی و بیماری های شدید رنج می برد.

این منبع همچنین با اعلام این مطلب که علی اصغر محمودیان در حال تحمل حبس در کنار متهمین سیاسی در زندان سمنان است تاکید کرد که خواست آقای محمودیان و خانواده وی گذشت دستگاه قضایی از این مسئله و آزادی این زندانی سیاسی است.

پیشتر یکی از بستگاه علی اصغر محمودیان در ارتباط با دوران مرخصی درمان او گفته بود که “زیر نظر آقای خدابخشی و پزشکی قانونی خود دستگاه قضایی مراحلی را جلو رفتیم. ولی در این ایامی که ایشان بیرون بود با آقای خدابخشی در تماس بود. آقای خدابخشی می گفتند باید برگردید و ایشان می گفتند که کار درمان من طول می کشد. ولی در نهایت و باتوجه به اینکه خود آقایان هم قبول داشتند که آقای محمودیان تحت درمان است و در حال طی کردن مراحل مربوط به آن است، این مسئله قدری زمان برد و چون وسط درمان بود ایشان نتوانستند به زندان بازگردند.”

لازم به ذکر است که علی اصغر محمودیان شرایط مناسب جسمی برای طی دوران زندان را در زندان سمنان ندارد.

علی اصغر محمودیان در پاییز سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۶ سال حبس همراه با تبعید محکوم شد.

گفتنی است، اتهام محاربه در قانون جزء موادی است که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح شده و بر اساس اصل حقوقی پذیرفته شده در قوانین ایران و بین المللی، حکم وی باید تغییر یابد.

زندان سمنان یک کاروانسرای قدیمی است که بدون امکانات مناسبی به زندان تغییر کاربری یافته است، تراکم جمعیت بالا، قتل، اعتیاد و تجاوز جنسی در این زندان بار‌ها گزارش شده است، استعمال مواد مخدز توسط اغلب زندانیان یک بار محمودیان را در آستانه مرگ قرار داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.