حکم اعدام شهرام احمدی را لغو کنید

سه شنبه, 12ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

shahram-ahmadi-300x191

کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان در پیامی به سران قوا خواستار لغو حکم اعدام شهرام محمدی شد.

به گزارش ملی مذهبی مدیر مدرسه‌ی علوم دینی امام بخاری سنندج در نامه خود همچنین از همه‌ی رهبران دینی – چه سنّی و چه شیعی-، آزادیخواهان، روشنفکران و صاحبان احزاب و تشکلها خواسته است در این زمینه قلم و زبان را به کار انداخته و با یاری جستن از همه‌ی توان و امکانات خویش، با روش دینی و قانونی از اعدام شهرام احمدی و دیگر اعدامهای مشابه جلوگیری نمایند.

متن کامل نامه کاک حسن امینی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رؤسای محترم قوای سه‌گانه‌ی جمهوری اسلامی ایران آقایان:
دکتر حسن روحانی، آیت الله صادق آملی لاریجانی و دکتر علی لاریجانی!

سلام علیکم
پیرو نامه‌های سرگشاده ی مورخ ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ و ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ مبنی بر درخواست لغو حکم اعدام زندانیان اهل سنّت، که متأسفانه آن زمان مورد توجّه قرار نگرفتند، اینک بار دیگر که شایعه‌ی اعدام جوانی دیگر به جرم عقیده، از اهل سنت کرد به نام شهرام احمدی بر سر زبانها افتاده و گویا پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده شده است. لذا از شما به عنوان سکّانداران این کشور درخواست می‌کنم که با بکارگیری حکمت و تدبیر، و برتر داشتن حرمت و آزادی در اسلام، و نیز خیر و مصلحت مملکت بر هر ملاحظات دیگر، با اقدامی در خور جایگاهتان، دستور لغو اعدام این جوان را صادر نمائید. به پدر و مادر پیر و جگرسوخته‌ی وی که سه سال قبل نیز فرزند دیگرشان به نام بهرام احمدی اعدام گردید، رحم کنید که رسول الله –صلی الله علیه و سلم- می‌فرماید: «من لا یَرحَم لا یُرحَم». کسی که به دیگران رحم نکند از طرف خدا و دیگران به وی رحم نخواهد شد.

در نامه‌های پیشین مستدّل و مفصّل مغایرت این گونه اعدامها، یعنی اعدام به خاطر داشتن و تبلیغ عقیده –چه دینی و چه غیردینی- با قوانین اسلام و قوانین بشری امروز از جمله قانون اساسی ایران بیان شده است، همچنین تبعات مخرّب آن برای وحدت ملّی و برای الفت و رابطه‌ی حسنه میان مذاهب و ادیان و افکار مختلف در کشور تذکّر داده شده است، در اینجا نیز دیگر بار اعلام می‌کنم: در منابع و قوانین اسلام، اعدام به خاطر عقیده – چه دینی و چه غیردینی- وجود ندارد.

در پایان، از همه‌ی رهبران دینی – چه سنّی و چه شیعی-، آزادیخواهان، روشنفکران و صاحبان احزاب و تشکلها انتظار می‌رود در این زمینه قلم و زبان را به کار انداخته و با یاری جستن از همه‌ی توان و امکانات خویش، با روش دینی و قانونی از اعدام شهرام احمدی و دیگر اعدامهای مشابه جلوگیری نمایند.

هر عالِم دینی مطرح در جامعه – چه سنّی و چه شیعی- هر حزب و تنظیم و تشکّل اسلامی که دلیل دینی برای این گونه اعدامها نیابد، با این وجود، سکوت پیشه کند و به اقدام دینی و قانونی برای توقّف آن دست نزند، طبق حدیث: «من رأی منکم منکراً فلیغیّره بیده فإن لم یستطع فبلسانه فإن لم یستطع فبقلبه…» مسئول بوده و مورد مؤاخذه قرار خواهد گرفت.
نهایت مطلبم را به بدایت آن پیوند داده و می‌گویم: ای مخاطبان اصلی و اولیّه!

ای کسانی که این قدرت را دارید! بیائید: آبروی اسلام، ارزش انسان، عزّت ایران، وحدت ملّی، حفظ و حرمت برادری دینی، و امنیّت و آرامش داخلی را پاسداری کنید چرا که اینان در نوع خود جایگزین ندارند. إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ…

حسن امینی
مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان
و مدیر مدرسه‌ی علوم دینی امام بخاری سنندج

از: ملی- مذهبی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.